View Single Post
Jeg ser stor forskjell fra de bildene du postet sist, motiv og komposisjon virker mer gjennomtenkt.

1: Jeg er svak for vannymfer! Her kunne jeg ønsket meg mer lys på dyret. Vingene er vakre, men lite av metallglansen kommer frem, og øynene har ikke lys og dermed ikke liv. Blitz kan av og til fungere fint på bilder i solskinn for å unngå harde skygger. Eller finne en annen vinkel, men det er jo ikke alltid då lett å bestemme det når man fotograferer dyr. Men øyenstikkere står stort sett veldig rolig når de lader opp i sola om morgenen før de skal fly på jakt.

2: Fin koposisjon, med fine diagonale inn mot motI vet både i himmelen og sanden. Kunne kanskje tenkt meg å sett en litt lysere versjon, men ikke ødelegg kontrasten. Ukalibrerte skjerner viser ofte lysere enn det bildet er også (jeg sitter på mobilen), det er noe å tenke på ved en eventuell fremkalling.

3: Midtstilling skal man jo unngå, men jeg synes det fungerer fint her mtp symmetrien. Blikket dras samtidig mot lyset, som ikke er midtstilt. Fint lys i bildet. Til på-veggen-materiale blir det kanskje litt kjedelig med så mye silhuett. Du kan prøve å lysne her også, men prøv da å lysne bare veien, evt gresset, det er neppe noen detaljer på hente på de svarte områdene.

4:
Fint lys og flott fargespill. Ville prøvd en liten s-kurve og fått hakket mer kontrast.