View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har ikkje politiet lov til å bruke informanter og infiltrering av kriminelle miljø? Det var nytt for mange, antakeleg riksadvokaten og.

Politiet har ikkje lov til å provosere fram lovbrot generelt sett, men å vere passiv tilskodar har dei innanfor visse rammer rettt til.

Kvifor burde dei verte det? Er ikkje det å forskotere kva som kjem fram? Forøvrig er det generelt slik i norsk rett at det er opp til domstolen å vurdere om bevis skal avskjærast eller ikkje, og det er ingen automatikk i at ulovleg innhenta bevis skal avskjærast.
Vis hele sitatet...
Kunne sikkert ordlagt meg enda bedre, men når du leser at jeg snakker om vandrehistorierer om informanter som har bestilt narkotika fra andre kriminelle med politiets godkjennelse ser du sikkert hvor jeg vil.

Det var en skandale og en stor opprulling i Sverige når det ble kjent at de brukte kriminelle infiltratører for og infiltrere kriminelle miljø. Jeg snakker selvsagt ikke om politi som selv går undercover, det er jo blitt allment kjent at de gjør i det siste. T.D Betew.

At de har informanter som gir de informasjon imot betaling, hjelp med praktiske ting, lavere dommer. Det er en ting. At de bruker informanter til og bestille stoff av kriminelle har de selvsagt ikke lov til. Tviler og sterkt på at de har lov og be kriminelle infiltrere kriminelle miljø og gjøre lovbrudd mens de rapporterer alt videre. Klart at slike personer ikke kan opperere troverdig uten selv og gjøre kriminalitet.
Sist endret av vidarlo; 27. desember 2016 kl. 21:57. Grunn: brukerønske