View Single Post
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
Trådstarter
426
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Det største problemet utenom det økonomiske er vel å få det fra teoretisk fysikk til eksperimentell fysikk, for så å kunne gjøre noe vettug ut av det. Uten at jeg skal påstå at jeg kan så altfor mye om emnet (ikke forvent noe matematikk), eller at noe av det jeg sier faktisk stemmer, så var det noen forskere som i mars (google it) kunne fortelle at de hadde klart å måle gravitasjonsbølger. Dette må gå igjennom peer reviews før noe annet.

Det teoretiske bak disse bølgene ligger i den generelle relativitetsteorien som forklarer hvordan tid og rom henger sammen i et "teppe" av "materie" som kan bli strekt, bøyd, komprimert osv av tilstedeværelsen av mye masse (eller generelt energi?). Bølgene oppstår visst gjerne når to store masser i bevegelse danser rundt hverandre som i for eksempel en binærstjerne, eller når universer dannes. Det er med andre ord ganske store mengder med energi det er snakk om, og det er ikke engang konkludert med at de bølgene faktisk eksisterer utenom teoriene, og de må vel være fundamentalt for denne typen framdriftssystem?

Så imens u-landet USA fortsatt sliter med kreasjonister og deres pest og plage i skolesystemet, og Norge økonomisk rævkjører alle som vil satse på fremtidsrettede kjøretøy, er nok en hel del grunnleggende ting som må på plass før trekkerne virkelig kan begynne å sikle!
Vis hele sitatet...
Er enig med alt du har sagt spesielt slutten.
Jeg ser på denne teorien som mulig, men det jeg tenker er engergiforbruket, som du sier ville det vært jupiter, jeg tror kanskje de mener E=mc2 formelen da, der du gjør om jupiter til ren energi, jeg kan ta feil fordi det er EKSTREME mengder. og få så mye energi uten å utslette planeter vet ikke jeg. men jeg leste en eller annen plass at de begynner å få energiforbruket ned og ned, grunnet bedre kalkulasjoner osv.

men alt i alt, før vi kan begynne å virkelig "hoppe i tid" så må vi som du sier få kontroll på alt basiske av økonomi og skole etc...