View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var i behandling i ara for ca 4 år siden. Samtaler med psykolog.

Skal ikke ta motet fra deg, men det er dårligste greiene jeg har vært med på. Fikk mye bedre hjelp når jeg var innlagt et par uker, siden ut av sykehuset og oppfølging på ara hver 14. dag eller hva det var.

Har mest med behandleren min å gjøre. En man som egentlig var pensjonist, som bare satt der. Han sa seriøst ikke et ord, bare kikket på meg. Store deler av «samtalen» var sånn pinlig ubehagelig stillhet. Han kunne spørre: hvordan går det? Og jeg svarte. Så spurte han ikke mer, bare satt der. Jeg visste jo ikke hva vi skulle prate om, han forventet tydeligvis at jeg snakket som en foss. Ingen trodde på meg så til slutt tok jeg med meg samboer på en slik samtale, hun syntes det var det klammeste hun hadde vært med på så der avslutta jeg hele greia. Dette var dog i en annen kant av landet, og jeg håper virkelig du får hjelp.
Jeg har desverre litt tilbakefall på alkohol nå flere år senere, men vært edru ei uke nå etter 8-9 dager på fylla. Forbered deg på at det trolig kommer til å gå bra hvis du vil, men at kampen aldri tar slutt, selv noen år etter kan du sprekke.

Lykke til!