View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg forklarte jo hvordan jeg resonnerte. Men jeg kan godt gjenta: Jeg tror Listhaug kommer til å gjøre det fordi hun kan. Så enkelt, egentlig. I motsetning til mange andre tror jeg ikke at Frp kommer til å tape på det, for holdningene til politikken har blitt endra. Noen av oss ser fortsatt på demokrati som en form for samarbeid der vi har et system som lar oss arbeide mot et felles mål selv om vi er uenige - men et konkurrerende syn er at politikk er et spill som skal vinnes for enhver pris. Det er det samme om man oppnår noe, det er ikke relevant om samfunnet går i dass - det som er viktig er å hindre "de andre" i å utrette noe de vil. Dette er etter mitt syn selve essensen av Sylvi Listhaug. Men jeg skal også gi Synderen rett i at de de første anklagene antakelig kommer fra perifere og åpenlyse nazister enn Listhaug.
Vis hele sitatet...
I motsetning til de fleste av oss andre sine spådommer så er denne i det minste spennende. Men ok, hvis vi skal se for oss Trumpske tilstander i Norge: Hvordan tenker du at det vil utarte videre? Jeg regner med du er enig i at Listhaug er, om ikke teknisk sett smartere, så i alle fall belemret med mindre blindside for eget ego enn Trump. Hvis hun gjør det Trump gjorde, så gjør hun det klokere. Vil vi se en direkte, fysisk trussel slik vi så i USA? Kommer folk i det minste til å snakke om å storme Stortinget, og vil det måtte settes inn ekstra sikkerhetstiltak? Altså, mer enn det man vanligvis må etter at Listhaug slenger med leppa? For det er unektelig et helt eget bakteppe dersom Arbeiderpartiet beskyldes for statskupp. Jeg håper du tar feil, for å si det sånn.

Det er derimot alltid kostelig å se tilhengerne deres ikle seg offerrollen før kritikk har blitt fremmet...
Vis hele sitatet...
De trenger ikke å ikle seg offerrollen, det er huden deres. De klarer å være et kneblet offer for sensur samtidig som de sitter i regjering, det er faen meg en prestasjon.