View Single Post
Takk for svar alle sammen.

Jeg forstår at jeg på godt norsk har bæsjet på leggen her.

For å kort forklare mine "små" fartsoverskridelser som skyldes mine 4 prikker så er det laveste bot i 60-sone som gjør at jeg har de prikkene. Altså ca 71 km/t i 60-sone. De er forøvrig ikke langt unna å foreldes, men det har jo ingenting å si når de fortsatt er aktiv.

Jeg skjønner også at det virker som at jeg nå kommer til å bli ganske hardt straffet ifht mitt syn på alvorlighetsgrad. Om man ser bort ifra at jeg faktisk hadde en altfor høy fart, så ble dette gjort under veldig gode forhold og ingen var i fare for å bli skadet av dette. Bilen jeg kjørte akselererer meget kjapt, og det er ikke mye som skal til før jeg går fra 60-120 km/t på et langstrekk med tørre veier. Bilen ble satt i dynamic og sport-modus for best mulig fartsøkning, og jeg angrer bittert på at jeg lot bilen trille videre, selv om jeg hadde såpass god klaring til bilen foran at jeg uten å måtte bremse hadde endt opp i en fin følgefart til varebilen jeg ville legge meg på hjul på.

Men hvis noen kan litt om dette med samtykke osv.. hva burde jeg gjøre?
Min umiddelbare tanke er jo: samarbeid og vær ydmyk så går det fortest og jeg får best mulig strafferabatt.
Likevel får jeg inntrykk av at pga. min uvitenhet kan bli straffet hardere, evt. ikke klare å unnslippe, ved at jeg faktisk samtykket til at jeg har gjort det jeg har gjort. Høres helt feil ut å stå der å si "nei jeg nekter på at dette har skjedd" når jeg er en såpass ærlig sjel som jeg er.

Har noen tips rundt dette? Noen skriver at jeg burde sende epost om natten og håpe at den faller midt i en bunke/blir oversett og glemt før 3 ukers-fristen. Men la oss si det skjer da, at de glemmer casen.. vil jeg ikke på et tidspunkt til slutt få en dom mot meg uansett?

Jeg beklager om noen allerede har svart på dette. Men i mine mørke tanker og svartmalingsperiode klarer jeg ikke helt å ha fokus og jeg tenker bare det verste uansett akkurat nå.

Tusen takk igjen for at dere tar dere tiden til å lese og kommentere dette. Settes stor pris på her!