View Single Post
Hei!
Min erfaring er at omgivelsene og innstillingen brukeren har er det viktigste å ta hensyn til. Dersom brukeren opplever entusiasme på forhånd, vil det være med å påvirke følelsene/opplevelsen i en positiv retning. Det samme gjelder med en negativ innstilling.

Det vil si at du vil oppleve særdeles større komfort ved å oppholde deg i omgivelser du føler deg trygg i. Det er også ett viktig element å «være på bølgelengde» med de du skal bruke rus sammen med. Dersom dere er trygge på hverandre og føler dere komfortable i omgivelsene, vil det påvirke rusopplevelsen positivt.

For mitt eget vedkommende kan jeg ikke bruke dette rusmiddelet lengre. Jeg har anvendt så store mengder innenfor en alt for kort tidsperiode - og derfor fått en negativ innstilling. Jeg opplever derfor ikke lengre noen som helst entusiasme rundt å bruke det. Derimot får jeg en liten «å nei helvete, hvorfor tok jeg dette igjen?», etterfulgt av en negativ spiral frem til rusmiddelets påvirkning er avsluttet.

Så alt i alt er det vi kaller for «set og setting» alfa omega. Med psykedeliske rusmidler er det en viktig ting å ha i bakhodet: Er du i tvil, er du ikke i tvil. Med det mener jeg at du ikke skal innta rusmiddelet dersom du ikke er positivt innstilt på forhånd.

Ditt humør og din komfort trakk deg denne gang innover, inn i deg selv. Du følte slik komfort at en forandring i omgivelsene reduserte entusiasmen drastisk. En annen gang kan det oppleves motsatt.

Ett lite tips på tampen til en annen gang: dersom du opplever negativ rus, forsøk å forandre omgivelser, da kan du snu det til noe positivt. Denne gang gikk det fra positiv til null på grunn av endrede omgivelser, slik kan du også endre det til en positiv opplevelse.

Men vær forsiktig, lov meg det.


Håper det hjalp litt på veien. Ha en strålende dag!