View Single Post
Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
For å sperre spesifikke nettsider må du jo vite hvilke nettsider som barnet besøker som er problematiske. Det finner du ut ved å sjekke loggen(overvåkning).
Ellers så kan du ta å blokkere et tusentalls sider som barnet potensielt vil gå inn på...

Jeg tenker primært på chattetjenester, der barn lures til å kle av seg og alt det fører med seg. Et barn er et barn og det å lære barnet "nettvett" betrygger ikke meg tilstrekkelig. Det er veldig naivt å tro at et barn vil unge alle fallgruver når de tror de chatter med jevnaldrene.

Jeg tenker også på slike tortur og halshoggingsvideoer som det florerer av på nettet. Var en periode man ikke kunne gå inn på facebook uten å få halshogging fra mexico trykket opp i ansiktet.

For å ikke snakke om alle disse "uskyldige" bloggene som lærer barn at kosmetiske inngrep er "kult" det være falsk rumpe eller falske lepper. Disse falske menneskene(som primært kun bryr seg om pengere) blir rollemoddeler for unge, og det ender fort opp med at det er bloggerne som oppdrar og former barnet ditt, ikke kun deg.

Hva FN har å si om saken bryr jeg meg fint lite om, til slutt får det være opp til enhver hva de velger. Personlig synes jeg ikke at det er så fryktelig ille å holde øye med på hva barnet ditt bedriver på nett. Heller det enn at en 11 åring drømmer om dagen hun kan kjøpe seg falsk rumpe, den dagen man har sendt et nakenbilde til feil person eller den dagen man møter noen man ikke burde møtt.