View Single Post
Beklager så mye for at jeg poster enda en annen jeg-skal-kjøpe-meg-laptop-tråd, men jeg har et ganske stort dilemma som jeg kanskje tenkte at dere (forhåpentligvis) erfarne forumbrukere kan hjelpe meg med. Dette blir på en måte to emner blandet sammen i en, så sorry om den havner i feil forumkategori. Det skal handle om en spesifikk laptop, og litt om hvordan jeg kan få den ned i pris, og eventuelt hustle det norske tollvesenet litt.

Jeg har siklet litt på denne en stund, og vurderer sterkt å bestille en. Forbanna kul look, og helt greie specs til mitt bruk, blablabla. Det eneste jeg sliter med litt her er prisen.

Eneste webshop jeg har funnet her til lands, iallefall som er offisiell samarbeidspartner med HP, er deal.no. De skal ha 8,400 kroner for den, (8,500 med frakt) mens bestiller jeg den ifra statene, får jeg den for 5,700 NOK (med valuakurs i skrivende stund) - og kan i tillegg tilpasse/oppgradere den. I utgangspunktet sparer jeg da 2,800 kroner. En kompis av meg har familie i statene som kan ta den i mot (tror det er gratis shipping innenfor statene), og sende den videre til meg i Norge.

Men, så må jeg komme med noen spørsmål om tollen. Hvor mye å jeg evnt. betalte for å fortolle, og blir den sendte pakka med 100% sikkerhet sjekket ut når den kommer inn i landet? Kan jeg be de som skal sende den sette ned verdien på pakka, for så å betale mindre toll? Er det noen andre veger utenfor?

Tar imot alle tilbakemeldinger og konstruktive svar med stor takk!
Sist endret av m0nTaNa; 28. september 2008 kl. 01:37.