View Single Post
#1 (Koh Rong, Kambodsja) Gikk alene gjennom jungelen i totalt mørke, mobilen var tom for strøm så jeg hadde ikke lommelykt. Befant meg på en øy hvor det ikke var biler eller ordentlige veier, taxi-båt var eneste transport som var tilgjengelig og det var ikke noe sted å finne når jeg trengte dem! Tok cirka 20 min å gå gjennom der. Foranledningen var at jeg satt på en bar, røyka weed og drakk øl, tiden flyr som faen! Plutselig var det nesten helt mørkt ute. Hadde gått fra hotellet gjennom jungelen tidligere på dagen

Spurte bartenderen om han hadde sett slanger inne i jungelen - svarte nei, men at mange av kollegaene hans hadde det. Sa at det er viktig å ikke bare følge med på bakken, man må også se opp i trær hvor de kan henge, veldig betryggende. F.eks "Malayan pit vipers" er kjent for at de ikke stikker av når de hører noen komme, de bare ligger stille og så biter de når man tråkker på de eller kommer for nære. Ikke til å kødde med for å si det sånn, ekstremt giftige. Hadde sinnsykt noia når jeg gikk gjennom der, så ikke hva som var en meter foran meg en gang. Hadde lest at en svenske hadde blitt bitt på samme øya som jeg var, året før. Gikk heldigvis bra med meg men hadde ikke gjort det igjen!

#2 (Rua da Rosa, Lisboa) Var nettopp ferdig med å røyke joint ute på gata, kommer en sliten crackhead med langt skjegg og bar overkropp bort til meg og spør om jeg har 50 cent å gi han, ba han om å "fuck off" også gikk jeg bare videre nedover en smal mørk gate som lå foran meg, får noia pga han junkien bak meg så jeg snur meg og sjekker - ser at han er i ferd å plukke opp en svær stein som ligger i gata 10 meter fra der jeg står: jeg beina selvfølgelig, han løp etter meg men jeg var for kjapp. Han kasta steinen etter meg mens begge løp, han bomma.

3# (Martim Moniz/Mouraria, Lisboa) Sen kveld ute alene, var på vei til å ta bussen hjem men når jeg går forbi plassen hvor folka står og drikker så hører jeg at de spiller jævlig fet musikk - bestemmer meg for å gå og sjekke stedet ut. Før jeg rekker å komme meg dit blir jeg stoppa av to karer, han yngste roper til meg "See this guy right here? He just killed three people!". Han refererte til sin eldre kompis som hadde ansiktet fullt av tatoveringer, inkludert tre dråper under øyet. Jeg spurte hvorfor han drepte dem, eneste svaret jeg fikk var høy latter! Herlig.... De spurte om jeg trengte hasj eller kokain.

Han eldste minner meg om Sad Boy Loko, 30-åra, null engelsk. Kompisen hans var typ 18 år, liten, tynn neger som prata flytende engelsk, sa han hadde bodd i London før. De her kommer høyt på lista over de mest sketchy folka jeg har møtt gjennom tidene; var overbevist om at de hadde våpen på seg. Forklarte dem flere ganger at jeg hadde alt jeg trengte, gjorde mitt beste for å skjule at jeg var redd. Satt på en benk og snakka med dem i kanskje 10 min, Sad Boy mekker en joint og han lar meg smake på den, helt ok hasj men får mye bedre varer av noen andre jeg kjenner, sa det til han på gebrokkent portugisisk. Endte med at de lot meg gå uten videre, følte at de her bare testa meg for å se hvordan jeg reagerte. Hvis jeg hadde vist frykt så hadde de hadde rana meg der og da.

#4 (Koh Chang, Thailand) Så en kubemanet (99% sikker) i vannkanten på stranda. Ble ikke mer bading den dagen der!

#5 (Santos-o-velho, Lisboa, inne på en nattklubb) Var 17 år, dritings og helt idiot, fikk kjøpt masse dårlige knips av en kar der inne, jeg var veldig uerfaren med sånne ting. Testa det ikke en gang, bare putta en i kjeften og svelga. Tok jævlig lang tid før det begynte å kicke inn så jeg tok to til, halvtimes tid etter så begynner jeg å kjenne at jeg svetter mer og mer og at jeg sliter med å holde meg oppreist. Går vekk fra dansegulvet og setter meg ved baren, det hjelper ikke i det hele tatt så jeg begynner å få panikk. Tenkte at jeg var nødt til å komme meg ut på gata hvor det kanskje var noe kaldere. Følte at jeg var helt uttørka og at jeg holdt på å brenne opp innenifra, hjerte banker som et helvete. Har aldri vært så varm før, var sikker på at jeg skulle dø!

Greide så vidt å holde meg på beina mens jeg går ut fra stedet og gjennom et langt smug, eneste tanke i hodet mitt er at jeg må ha tak i vann, øyeblikkelig. Det her var rundt 05:00 på morgenen, ingenting er åpent og det er ingen folk ute rundt meg. Går 1 minutt til, så ser jeg to stykker som sitter på andre sida av veien jeg står. Jeg går bort til dem og prøver å spørre om de har vann men greier ikke snakke ordentlig, står nærmest og skummer rundt munnen... De kikker rart på meg, spør om jeg trenger kokain. Jeg begynner å kaste opp, de spør hva faen som har skjedd med meg og om hva jeg har tatt for noe; jeg tar fram posen fra lomma med to knips igjen oppi. Husker han ene kikka på meg som om han visste at det her kom til å ende dårlig. De har en flaske vann som de pæser meg, det hjelper litt men svettinga og varmen stopper ikke. De tar og heller vann over hodet mitt. Jeg hadde englevakt, var en fontene ved siden av der de satt, de bare dytta meg ned på bakken og øste vann over hele meg. Satt og slappa av og røyka en joint med dem, etter det så greide jeg å komme meg hjem.

Tipper det var PMA/PMMA jeg fikk men kan ikke si det 100% sikkert. Værste jeg har vært med på.

Props til de karene der, sånn helt ærlig.

#7 Den gangen jeg falt ut i Rottedammen

#8 Den gangen jeg og en bekjent ble stoppa i en stjålet bil, var han som kjørte og han tok hele skylda. Jeg slapp unna.

#9 Den gangen jeg satt i en leilighet sammen med en tidligere kompis av meg, pluss en del ulovlige innvandrere som var fulle av sprit og kokain.. De snakker sammen på et språk jeg ikke forstår, han ene begynner å heve stemmen og skriker, tar fram pistol og retter den mot hodet til han andre. Kompisen min sa til han " Calm down boy, if you gonna shoot someone then dont do it inside my place, you have to go outside!". De gikk ut.

Rusa folk og våpen er en dårlig kombinasjon etter min erfaring. "Det er farlig, det..." - Som Ludvik sa!