View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Tenker du å ha noen form for inntekt fra Norge? Eller vil du bare ta med deg oppsparte midler og melde flytting ut av landet ? Hva med trygdeavgiften? Du kan frivillig betale inn trygdeavgiften slik at du opprettholder medlemskap i folketrygden.
Vis hele sitatet...
Tenkte å bare ta med meg alt og melde flytting, ja, og ikke ha noen inntekt. Har ikke tenkt noe på trygdeavgiften, men er det ikke billigere å kjøpe privat helseforsikring? Jeg har hørt så mange skrekkhistorier fra det norske helsevesenet

Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Derfor jeg foreslo øst-europa. Kort vei og billig å fly hjem. Men angående skatt osv har jeg ikke peiling. Men som en annen nevner her så bør du vurdere å betale til statskassa så du får beholdt medlemskapet ditt i folketrygden.
Vis hele sitatet...
Får tenke litt på Folketrygden da. Men jeg trodde denne skatten gikk på lønn. Hvis jeg ikke har noen lønn så må jeg vel ikke betale noe? Eller må jeg? I så fall hvor mye?

Øst-Europa kan kanskje være et alternativ, selv om klimaet er bedre andre steder. Men man har kanskje lov til å oppholde seg andre steder i verden store deler av året selv om man er resident i Øst-Europa?

Er det ikke uansett sånn at man må betale skatt på formue i tre år etter at man flytter? Eller gjelder dette bare nordiske land?
Sist endret av Pensj2020; 29. august 2018 kl. 14:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.