View Single Post
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
TS, det jeg lurer på ved denne episoden er dette med at gutt2 valgte å fortelle deg om det i etterkant. Var det slik at han fortalte om at dere hadde sex som at du var helt tilstede? Eller var det som at han fortalte det vitende om at du ikke husket det?

Hvis det er siste tilfelle som stemmer er det jo ganske sykt da det vitner om at han også var klar over hvor borte du var.

Var gutt1 tilstede når dette skjedde? Kanskje en idé å snakke med han om det.

Edit: Sært å skryte på seg stor pikk samtidig som man forsvarer en potensiell voldtekt.
Vis hele sitatet...
Jeg ser grovt 3 måter scenarioet har utfoldet seg fra hans perspektiv.

1. Han unnlot å ta hensyn til graden av rus kvinnen var påvirket av, enten bevisst eller ubevisst. Åpenbart galt i begge tilfeller og rettslig en voldtekt.

2. Kvinnen framsto samtykkekompetent og kåt. Jeg har sett personer på opiatopptur som har blitt veldig kåt og euforisk, så ikke helt utenkelig. Mindre sannsynlig fordi opiatet ble injisert, og oppturen er dermed kortere og heftigere.

3. Han visste nøyaktig hva han drev med. Voldtekt med overlegg, og han lyver om det nå i ettertid. Hvis han likevel lyver om situasjonen kan han forsøke å gjøre løgnen mer troverdig ved å legge til detaljer som virker noenlunde troverdig: Han hadde så stor penis at det var vondt, og avsluttet derfor samleiet, kontra at TS ikke var med på det i det hele tatt og aktivt motsatte seg handlingen.

Han kan absolutt fortelle sannheten også, det er fullt mulig TS ga uttrykk for at hun ville ha sex med han. Samtidig ble kvinnen lagt inn på sykehuset for opiatoverdose, som betyr at hun har vært enormt ruset i forkant. Gitt at opplysningene hun kommer med her i tråden er korrekte har mannen begått et overgrep ved å neglisjere graden av rus kvinnen var påvirket av.

Med andre ord: Hun var trolig så ruset at enhver oppegående (edru) person burde ha vurdert henne som ikke samtykkekompetent, og han har valgt å se bort i fra dette, og dermed begått et overgrep.
Sist endret av Nether; 9. mai 2018 kl. 00:07.