View Single Post
Sitat av DigitalAnarchy Vis innlegg
Du kan ta sikringen, kappe strømmen og blende inntaket til rommet. Det gjør i hvertfall jeg.. Bare for å understreke at du trenger ikke elektriker til å komme i gang- men du bør (må) absolutt finne en elektriker for å legge nytt elektrisk igjen når du er ferdig!
Vis hele sitatet...
Du har lov til å trekke ledninger selv, så vidt jeg vet. Dersom du trekker kabler, legger ut stikkontakter og lysbrytere slik at elektrikeren bare kan koble skiten i hop, så går det adskillig fortere og er likevel lovlig.

Forøvrig: Jeg er fullstendig klar over hvordan loven er og hva konsekvensene kan bli av å bryte den. Men ha også i mente at du ikke trenger å reise lenger enn til Sverige før du har lov til å skru opp lysbrytere, taklamper og stikkontakter helt selv, og det ser nå ut til at det stort sett går bra hos söta bror. Jeg synes den fanatismen forumets seritfiserte el-montører ofte utviser er litt i overkant. Har du riktig antall tommeltotter og hjerneceller så klarer du helt fint å skru opp en lysbryter uten å svi av huset. Helt sant.