View Single Post
Sitat av abeltory Vis innlegg
Takk igjen Lidran.

Nei, det er jo det at er det noe formål å si ifra, om jeg allikevel får samme straff? Vi skjønner hverandre her, men som du og jeg sier, så vil jo da eventuelt den dårlige samvittigheten gå vekk. Du nevner noe om at det garantert blir fengselsstraff, det blir det garantert IKKE her, da det er langt under grensa for det, så det er jeg ikke redd for. Her er det snakk om Ca. 30.000,- hvor grensa for betinga fengsel er på CA 100.000,-

Enig med deg i at gode folk gjør dumme feil, og det har jeg gjort her selvfølgelig, selv om det ikke var hensikten, og heller ikke med vilje.

Jeg leste en annen plass at det letteste gjerne er å ta kontakt via "Mitt nav", istedenfor på telefon? Der kan man logge inn selv om man ikke er mottager av stønad og andre ting. Da kan man lettere forklare seg skikkelig, kontra på telefon. Noen idee om det?

Takk igjen, jeg kjenner trykket letter litt og litt
Vis hele sitatet...
Ah ... jeg hadde lest beløpet det var snakk om feil! Beklager det. Da er det jo heller ikke noen katastrofe å gjøre opp for seg økonomisk sett. Kjipt, ja, men fullt håndterbart over et år eller to. Uansett vil du jo få en dom på deg om du blir «fersket». Ikke alltid det er like morsomt det. Med et såpass lite beløp og siden det er såvidt kort tid siden situasjonen oppsto, så tror jeg det er en reell mulighet for at du slipper det om du frivillig kontakter dem.

Om du logger inn med bankID/bankID på mobil på «Mitt NAV» hos nav.no, så kan du sende meldinger til NAV derfra. Så vidt jeg husker så har de en en idiotisk begrensning på lengden på meldingene der, men du får se. Det er mulig det kan legges ved et vedlegg, og da kan man jo evt bare skrive det i et dokument og legge ved. Personlig synes jeg det høres ut som en god idé, det er noe dritt å skulle stå slukøret og nervøs å forklare noe for noen man overhodet ikke vet hvordan vil reagere (det er mange virkelig dårlige folk som jobber i slike posisjoner - selv om de gjør det som er rett, og til og med kanskje hjelper deg, så klarer de ikke motstå fristelsen til å få deg til å føle deg som sammfunnets bunnfall)... Det slipper man å forholde seg til med en slik melding.

Lykke til!