View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Svar

"Dæven å kult! Har du noe info på hvor potente disse er? Hvor mye veide de største soppene?

Jeg veide aldri disse, men jeg kan se på øyemål fra lang erfaring - med vann- at ingen av dem er mer enn 10g våtvekt, da tørker de ned til knapt under 1 da sopp ofte er mer enn 90% vann.

Potens øyemål usikkert, avgjøres av blåning, oksidert psilocin. Der har vi ingenting å gå på her.

Når for tiden har gamet kommet så langt at man kan bestille kvantitative psilocin/psilocybin tester, søk på Miraculix quantitative psilocybin test.

Miraculix skal slik jeg har forstått dem, indikere ved styrke i farge, fra en kjemisk reaksjon, konsentrasjon mellom 0-2% av relevante kjemiske stoffer fra tørket sopp om så.

Prosjektet er i dag avsluttet, og alle materialer sanert, men selve soppen har jeg overgitt til en frivillig prøvekanin. Venter på tilbakemelding.

Hvordan er egentlig utbytte? Tror du at det kan være verdt å gro flein fremfor cubes, eventuelt om prosessen blir litt optimalisert?

Nei cubes vil nok med ekstrem letthet alltid utkonkurrere flein, slik jeg forstår det i dag.

En viktig grunn uten å blande inn tregt mycel eller forskjell i kultur, er at flein reproduserer under lavere temperaturer.

Cubes kan flushe og kolonisere i temperaturer nær 29-30, uten å si at det er anbefalt. Det tror jeg ikke fleinen ville likt. Temperatur er med å bestemme hvor fort ting skjer i mycelia mikroverden, samme cubensis vil kolonisere saktere kaldere.

Så nei

Kan det være en mutant siden du klarte å dyrke den frem slik og pga utsende?

Utseende innendørs og utendørs er forskjellig ofte, i ekstrem grad i mange tilfeller, basert på påkjenninger, miljø, klima og genetikk. Det var også hele tiden et tema for denne growen, at utseendet var så annerledes.

Men selv noe så trivielt som østerssopp kan anta monster/uforståelig utseende ved feil miljø
Sist endret av meaculpaUIO; 15. februar 2022 kl. 22:53.