View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du sier du sluttet og gikk flere måneder uten - hvordan går det nå? Og hvor betydelige forandringer opplevde du?

Når jeg sluttet med amfetamin etter et lite år var det litt slik du beskriver det - så fort jeg hadde bestemt meg så gikk det overraskende smertefritt. Det samme gjelder forsåvidt weed, den vanskeligste delen er å faktisk bli enig med seg selv om at nå er det nok. Heroin derimot var noe helt annet, og den siste uken både overrasket og skremte meg. Jeg har alltid tenkt at den avgjørende forskjellen var de fysiske abstinensene, og i hodet mitt tenkte jeg at det ville bli som å slutte med hva som helst annet mens man hadde influensa. Men det suget som kom de 4-5 første dagene var faktisk det mest intense jeg har opplevd. Aldri har jeg hatt så lyst på noe før, og når lysten nærmest tiltok et par dager etter at "sykdommen" gikk over ble jeg redd jeg ville måtte kjempe en tapende kamp i hodet på ubestemt tid. Heldigvis var det bare "mentale abstinenser" (i fravær av en smartere formulering), og jeg er egentlig litt glad for at det var såpass - gjenvant mye tapt respekt for stoffet. Nå gjelder det bare å huske på det så jeg ikke relapser slik smæckiser alltid gjør

Og kunne ikke vært mer enig mtp forventninger til eget avhold. Legger man listen for høyt så driter man seg bare ut. Er fornøyd så lenge jeg holder heroinbruken til et absolutt minimum og ikke havner helt ut på tulltur på andre stoff. En strek kokain etter maten må fortsatt være lov
Vis hele sitatet...
Etter ei stund uten amfetamin kom hukommelsen gradvis tilbake, ble mer opplagt utrolig nok(sikkert en stor sammenheng med tablettene jeg ikke spiste lenge og). Mindre deprimert ble jeg og, siden det tapper deg for alt av serotonin. Om jeg bruker noe pulver så bruker jeg kokain av den enkle grunn at det ikke varer 3-4 dager og er mer kontrollerbart enn amfetamin. Lagt hele det søppelet på hylla.
Nå går det mye bedre. Føler selv at jeg ikke har noe problem. Jeg våkner aldri en dag og må ta noe. Jeg har merket at kundeporteføljen jeg bygget opp i firmaet mitt ikke hadde noe med rusen jeg var på når jeg gjorde det, tvert imot etter ei stund ble jeg bare flinkere i min jobb, samt i personlige relasjoner. Men det skal siest at det var en 3-4 uker der jobb og lignende var et ork og jeg var særs lite produktiv. Legger deg på hylla til tablettmisbruket.
Om jeg per definisjon har et alkohol/narkotikaproblem den dag idag ville nok de fleste svart ja på. Tar meg lett en fest 1-2 dager i helgene. Bare lært meg hva jeg må styre unna og ikke. Hadde igrunn aldri noe spesielle problem med å slutte med noe utenom drikkingen. Mye handler nok om viljestyrke og innstilling, men selvsagt er opiat verre fysisk tenker jeg. Men du fikser det der så lenge du holder på instillingen og vet hvordan fallgropa er+finner deg endel ting å fylle tomrommet av tid som oppstår med.
Sist endret av et eller annet; 12. juli 2013 kl. 07:15.