View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
"Er vel ikke så sikkert det? De fleste forandrer seg når de er ruset, kanskje forandringen er for det bedre? Føler rusen er ansvarlig for nesten alt jeg har utrettet, og føler jeg kommer til å sitte igjen hjelpeløs uten.."

- Du er nok langt ifra den eneste som har fundert på det. Lurte på det selv. Startet mitt eget firma som gikk/går veldig bra menst jeg brukte tabletter daglig, kokain/amfetamin hver helg, alkohol 2-4 ganger i uken. Følte aldrinoe avhengighet dog, selv om jeg skjønte at det umulig kunne være sunt. Men undret hvordan det ville bli uten desse 'hjelpemidlene'. Selv slutta jeg på dagen og bruke de og gikk flere måneder uten at jeg syntest det var noe problem. Nå var jeg ikke borti noe opiat tho, det er muligens verre. Men jeg tror hvertfall en ting er viktig og det er å ikke ha noe altfor stor forventning for at du aldri skal bruke noe narkotikum igjen, for så å føle at du har gått på en kraftig smell når du tar deg noe. For det kommer til å skje mest sansynlig. Jeg hadde aldri noe mål å slutte tvert med absolutt alt for resten av livet mitt. Annen ting som er viktig er å finne noe å fylle tiden med som gir deg glede.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Du sier du sluttet og gikk flere måneder uten - hvordan går det nå? Og hvor betydelige forandringer opplevde du?

Når jeg sluttet med amfetamin etter et lite år var det litt slik du beskriver det - så fort jeg hadde bestemt meg så gikk det overraskende smertefritt. Det samme gjelder forsåvidt weed, den vanskeligste delen er å faktisk bli enig med seg selv om at nå er det nok. Heroin derimot var noe helt annet, og den siste uken både overrasket og skremte meg. Jeg har alltid tenkt at den avgjørende forskjellen var de fysiske abstinensene, og i hodet mitt tenkte jeg at det ville bli som å slutte med hva som helst annet mens man hadde influensa. Men det suget som kom de 4-5 første dagene var faktisk det mest intense jeg har opplevd. Aldri har jeg hatt så lyst på noe før, og når lysten nærmest tiltok et par dager etter at "sykdommen" gikk over ble jeg redd jeg ville måtte kjempe en tapende kamp i hodet på ubestemt tid. Heldigvis var det bare "mentale abstinenser" (i fravær av en smartere formulering), og jeg er egentlig litt glad for at det var såpass - gjenvant mye tapt respekt for stoffet. Nå gjelder det bare å huske på det så jeg ikke relapser slik smæckiser alltid gjør

Og kunne ikke vært mer enig mtp forventninger til eget avhold. Legger man listen for høyt så driter man seg bare ut. Er fornøyd så lenge jeg holder heroinbruken til et absolutt minimum og ikke havner helt ut på tulltur på andre stoff. En strek kokain etter maten må fortsatt være lov