View Single Post
Du virker oppegående mtp. ditt forbruk. Da snakker jeg ut fra folk jeg kjenner, venner og bekjente som har blitt forandret av dopbruk. Som har fått serotoninsyndrom og må bruke 4-5 forskjellige medisiner om dagen for å føle noe som helst. Eller blitt psykotiske og havna i ett slags paranoid-psykose tilstand over lengre tid.

Poenget mitt er at de berga tilslutt de også. De tok grep og trakk seg sammen, fikk seg jobb og andre interesser.

Dop kan ofte maskere hvem du egentlig er. Jeg har drevet med en god del substanser selv, dog ikke like utstrakt som deg men har brukt amfetamin i 5-6 år og hasj i 7 år ca. Er for tiden nykter og skal være det en stund. For meg handler det om en viss frykt for å ikke oppnå sitt eget potensiale om jeg føkker opp for mye. Det skal dog nevnes at jeg ikke har føkka opp så mye som jeg har kunne gjort. Har kommet unna en god del ting mye lettere enn forventet mtp. hva som faktisk kunne skjedd.

Ta dag for dag og tenk på det negative bruken din bringer deg, så finner du nok motivasjonen du trenger. Alle er forskjellige og alle har forskjellige nivåer av avhengighet. Jeg er omgitt av stonere dag ut og inn men røyker ikke selv lenger. Mitt problem er tålmodigheten min når det gjelder nyktring, jeg sliter litt i det lange løp med motivasjon fordi jeg innerst inne ikke syns det er noe galt med diverse substanser(naturlige visstnok) om man har peiling på hva man gjør men det går fort over en grense man selv ikke merker og så påvirker det resten av livet ditt før du vet ordet av det.

Lykke til mann