View Single Post
Rusmidler er sterke saker, noe er så jævla sterkt at folk ikke tør å tenke tanken på å trappe ned og eventuelt slutte. Selv bruker jeg omtrent aldri narkotika. Har blitt en joint eller en liten hasj en gang i blant på fest men utenom det? Aldri! Må si at du virker som en ganske sterk person og er det noe du virkelig vil fullføre så greier du det. Viljestyrken kan være ti ganger sterkere enn abstinensene fra heroinslutt.

Eneste jeg egentlig kan komme med er at jeg har sluttet med snus, ikke store greiene å skryte av men det krevde en kakebit av viljekaka mi. Når du har fått fram eye of the tiger og er fast bestemt på noe så greier du det, det handler ikke om du får tilbakeslag. Det handler om at hvis du greier det akkurat der og da, så vokser viljen og selvfølelsen din og det er faen meg en rus det også. Følelsen av mestring!

Råder deg til å finne noe annet som okkuperer deg litt, som du virkelig interesserer deg i. Start på et prosjekt for deg selv eller noe. Hvis du har litt mot og har lyst så greier du å fungere i arbeid og kunne fungere sosial.

Jeg har hatt noen tyngre perioder i livet mitt men det er rett og slett i motbakke det går oppover. Finn din indre motivasjon så overkommer du HVA du vil!

Dette ble kanskje mer en liten motivasjontekst, men den kommer vel som alt annet godt med.

You win some, you lose some, and some get rained out, but you gotta suit up for them all- Øynene rettet mot mål!

heartslava som ønsker deg lykke til videre på livets eventyr.