View Single Post
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Forstår deg TS. Har selv vært i utprøvning i arbeidslivet i 6 år nå, faller sammen hver gang. Prøver å plukke meg opp og motivere meg til dette slavesystemet. Utrolig negativ vinkling, ja, jeg er klar over det. Systemet er flott bygd opp til å være selvbærende og alle må gi. Men jeg heller fikser det ikke helt. Drømmer noen ganger om å flytte til en bygd med en Rema butikk og et postkontor, og gjøre kun det jeg egentlig får glede av selv.
Vis hele sitatet...
Ja er veldig kjipt. Og ja jeg skjønner at sånn er livet for de fleste og «realiteten».

Men, vi er da dyr. Født av naturen. Vi har bein for å løpe i enger, øyne for å se de nydelige fargene i naturen, nese for å skjenne den friske luften av blomster og berøring for å kunne føle sanda under oss på en lang strand på varme dager. Vi lever i et system hvor vi er blitt til produkter. Vi leter konstant etter lykke, men ender opp å kjøpe den falske kortvarige lykken (Rusmiddler, ting, prostitusjon, osv). For noen er det greit å leve på den måten, og jeg må nok selv bli vant til den. Skulle bare ønske jeg kunne levd i et varmere land, uten forventninger, hat, fordommer, løgner, osv. Dette høres ut som en drøm, kanskje det er det.

Uansett, jeg fortsetter med studier til jeg har fått meg en god utdannelse slik at jeg aldri angrer på det. Så er det bare å se hva livet bringer på bordet.

Hvis jeg skal drømme sikkelig (ganske off topic kanskje) så hadde dette vært drømmen, ihverfall nå: Jeg ville flyttet til Nederland, skaffet meg i starten en koselig leilighet. Der hadde jeg prøvd å distansert meg fra all den falske lykken så mye som mulig. Hadde fylt opp leiligheten med planter, gode dufter og motiverende bilder. Hver dag står jeg tidlig opp og går meg en tur mens jeg drikker teen min. Når jeg kommer hjem mediterer jeg en liten stund før jeg setter i gang med freelance arbeidet (f.eks skrevet en artikkel til vice). Hver dag drar jeg ut å møter venner som aksepterer meg for akkurat den jeg er. I Nederland er det en nettside/app(?) som lar deg enten være host eller gjest til middager med fremmede personer. Hadde prøvd å hatt så mange på besøk som mulig for å kunne møtt så mange forskjellige personer som jeg overhodet kan i livstiden min. Når sommeren kommer tilbringer jeg mye tid i utlandet, ofte drar jeg å besøker primitive folke grupper for å se hvordan de lever. Til slutt, en sjelden kveld setter jeg meg på terrassen min (eller i vinduet midt) med enten en god kaffe eller te, og en joint mens jeg hører på Lana Del Rey helt til solnedgang