View Single Post
Ligger det inni avisa, må du klage til avisa. Det er ikke postens ansvar hva avisa putter i blekka si. Dette er forresten med på å gjøre avisa di billigere. (Er du villig til å betale mer for reklamefri avis? Nei, trodde ikke det.) Å sende noe i posten uten porto medfører postokrav til avsender. Er ikke avsender kjent, går den til mottager. Avisa skjønner sikkert hva det er, og nekter å ta imot brevet. Posten vil da prøve å returnere den til avsender. Går ikke det, blir den åpnet i forsøk på å finne avsender. I ditt tilfelle kommer posten bare til å kaste det i søpla.

Løs reklame i postkassa som Elkjøp, Bohus, osv osv det kan du reservere deg mot ved å klistre en "nei til reklame"-lapp på postkassa, som du får på postkontoret. Da stopper løs reklame så snart postbudet oppdager lappen.

Tro meg. Jeg har jobbet i Posten, og i flere år var det en av mine oppgaver å ta meg av slikt. Det var bare irriterende og førte bare til masse tømming av fulle søppelsekker. Det er kun de postansatte du irriterer. Skal du få det fram til avisa, MÅ du frankere det.

PS. Dårlig skrift medfører ikke manuell sortering. Kan ikke maskinen lese det, blir bildet sendt til en dataskjerm hvor en pereson skriver inn adressen som gjør at maskinen sorterer den. Først hvis skriften er helt uleslig blir den tatt manuelt. Mørk brun konvolutt kan være et tips. Den er vanskelig å lese på skjermen.