View Single Post
Sitat av smetti Vis innlegg
Ikke nevn at du har paypalaccount dette kan de finne selv hvis de dra etterforskningen langt nok. Ikke gi samtykke til å vise transaksjoner fra din konto. Dette kan de hente selv om de får tillatelse til dette. Ikke ta med bank id. Hvordan fant de denne transaksjonen fra din paypal? Prat med en advokat, ta med advokaten i møte med onkel. De kommer til å true deg med alt mulig samt tilby deg "strafferabatt" noe som bare er bullshit. Denne sangen sier hva du bør gjøre: https //www.youtube.com/watch?v=_nOOScpHYd0 Ring advokat i morgen.
Vis hele sitatet...
For det første: Det med strafferabatt er reelt. Politiet plikter faktisk å opplyse mistenkte om muligheten strafferabatt ved tilståelse. Gjør de ikke det så har de ikke opplyst mistenkte om alle rettighetene hans. Når det er sagt, ved mindre saker er det antakelig ikke så mye rabatt å hente.

For det andre: Det å ikke uttale seg i politiavhør kan brukes mot deg.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Jeg har blitt ransaket hjemme, til og med med arrestordre. Mistenkt for innførsel av større mengder narkotika...
De måtte fortsatt spørre meg pent om tillatelse til å sjekke bankkonto, noe jeg selvsagt sa blankt nei til.
Vis hele sitatet...
De trenger ikke å spørre deg. De kan ta det via retten. Men de spør deg rutinemessig, for hvis du samtykker så slipper de å ta den lille omveien.

Det er altså ikke slik at du er så stor og tøff og stakkars politiet er helt avhengige av deg for å komme noen vei. Det er bare det at de prøver å gjøre ting enkelt i utgangspunktet, og så tar de det heller den tyngre veien etterpå hvis de virkelig har behov for informasjonen.
Sist endret av hemmeligegreier; 19. november 2016 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.