Tråd: Thailand
View Single Post
Sitat av Primitivist Vis innlegg
Her har du flere fordommer enn meg. Er ikke kvinne, sjalu eller noen av de andre tingene du beskyldet meg for. Driver å ler litt, da det er litt barnslig å si jeg er en bitter gammel kvinne når jeg setter lys på at kvinner som blir importert fra utenlandet, uten sikkerhetsnett eller noen å rømme fra mannen til, er mer utsatt for mishandling.

Og du sa det selv! Disse kvinne blir for det meste hjemme og skurrer med barn og familie. Dette er underdanig. Og hun dama som var med ham over 60 sa du også selv at hun brukte ham til å rømme, ikke at hun elsket ham. Om han da snur seg og løfter knytternever mot henne, og hun må velge å bli banke u u-land eller bli banke i Norge, så velger hun seff Norge. Men banka blir hun, ingen rømningsveier fra norsk menn.

Men skjønte fra innlegget ditt at du har vokst opp med et helt annet forhold til kvinner fra Norge og Thailand, så forstår vi kommer aldri til å bli enige
Vis hele sitatet...
Jeg er åpen for flere synspunkter og har ikke grodd fast i egne fordommer. Jeg vokste opp med at kvinner fra Thailand utnytter menn og hater norske kvinner. Men når jeg begynte å se på andres relasjoner og høre andres erfaringer, så har jeg konkludert med at det ikke alltid stemmer. Det er vanskelig å uttale seg på et generelt grunnlag uten å bli stemplet som fordomsfull. Jeg siktet ikke til deg når jeg skrev det jeg gjorde, selv om du kanskje oppfattet det slik.

Denne kvinnen jeg snakker om i mitt innlegg, blir verken slått eller mishandlet. Hun er glad i livet sitt, og glad i mannen sin, og er takknemlig for mulighetene han har gitt henne. Det blir litt feil av deg å kalle meg fordomsfull, når du selv antar at det er psykisk mishandling og vold inne i bildet. At det er urealistisk at en livsstil jeg og du ikke kan forstå fungerer, faktisk fungerer for noen. Som jeg selv skriver kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå hvordan et slikt forhold kan være berikende og givende, spesielt med tanke på den store aldersforskjellen. Men hun fikk det hun ønsket, hun gir han det han ønsker, og sammen har de et liv som de begge trives med. Kanskje uforståelig for meg og deg. Kanskje lett å tro at det er vold inni bildet. Hun er ganske åpen av seg, og jeg har stilt direkte spørsmål og fått gode svar. Og hun har selv sagt at hun møter mange fordommer, hører ofte "æsj, herregud, at du orker". Det sårer henne. For hun orker jo fordi hun har lyst.

Det levesettet du skildrer er jeg så klart fullstendig imot, og det å importere en kvinne for å bruke henne som kokk og sexslave i sitt eget hjem, er selvfølgelig bare helt forjævlig. Derfor skrev jeg også at kvinnene jeg kjenner til, er tilsynelatende lykkelige. Men jeg har lite tro på at de er lykkelige i forhold med alkoholiserte, tafatte menn som behandler dem dårlig og kaster penger på de for å få de til å holde kjeft. Noen kvinner ønsker å være hjemmeværende, ta vare på hus, mann og barn. Det kan norske kvinner trives med også. Jeg er kvinne selv, og hadde aldri ønsket en slik livsstil, men har ikke vansker for å tro at andre måtte ønske det.