View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er for meg svært forståelig at enkelte tilter, og hadde en kompis blitt bøtelagt for ordensforstyrrelser under en SIAN-demo, så hadde jeg oppriktig hatt sympati med ham. Langt mer enn jeg hadde hatt mot nazisten som fikk en bulk i kraniet; for ham hadde jeg ikke følt annet en pur schadenfreude. Jeg hadde likevel ment at det ville være riktig av staten å straffe kompisen min for det han hadde gjort, og jeg hadde aldri i ville helvete gjort noe så dumt selv.
Vis hele sitatet...
Helt enig, med et lite semi-unntak for siste punkt. For ord er ikke "bare" ord, de har makt. Frykten man kan skape er veldig reell og kan gjøre virkelig og varig skade. Mer skade enn å få seg en på trynet.

Ellers sier du nesten nøyaktig det jeg sier. Jeg har aldri sagt at det motdemonstrantene gjorde var "etter boka" eller at det skal gå ustraffet, men jeg velger mine slag.

Ett punkt skal jeg moderere meg på: Jeg hadde pissa på de om de stod i flammer. Men jeg hadde ventet litt for å være sikker på det var helt nødvendig
Sist endret av Fulmen; 16. april 2021 kl. 08:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.