View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
For så vidt enig. Jeg kan heller ikke se at noen steinkasterne har mottatt så altfor mye sympati fra noen. Men jeg er også nysgjerrig: Hva ville du gjort hvis det angikk deg selv? Du har flere ganger skrevet åpent at du er homofil, så jeg bruker det som eksempel, håer det er greit.

Sett at en politisk gruppe med stigende innflytelse talte for å torturere og lynsje alle homofile mennesker. Sånn, helt fuckings på ekte. Gjerne som medlem av en uformell paraplyorganisasjon der deres søstergrupper i mindre demokratiske land (Russland, f.eks) mer eller mindre åpent begikk hatdrap mot homofile og slapp unna med det. Selv om de ikke hadde begynt med vold i stort omfang her til lands ennå, så provoserte de som ville faen, høsta sympati, vokste seg større, og hvis mønsteret fra andre land var sammenlignbart ville drapstrusselen mot deg, personlig, snart bli veldig aktuell. Hvis du så noe slikt på fremmars her i Norge - hva hadde du gjort?


Hvilket hykleri? Ser du forferdelig mye sympati for de steinkastene ungdommene her inne? Eller bare ønsker du å se det, sånn at du kan avskrive dine meningsmotstandere som hyklere? Eller er du bare ute på den vanlige fisketuren - du vet, du impliserer at det gjelder folk her, men ved direkte konfrontasjon graver du dypt ned i avisarkivet og peker fingeren på noen kan stå til rette for utsagnet, klassisk hundefløyte 101?

La meg stadfeste min egen posisjon: Jeg har liten sympati for steinkasterne; det er uakseptabel metodikk og de oppnår ingenting annet enn å gi folk som deg vann på mølla. Men jeg har faktisk enda mindre sympati med SIAN: De er noen faens jævla nazister og en skam for nasjonen, hele forpulte brunsvidde hurven.
Vis hele sitatet...
Jeg mente faktisk ikke å implisere noen som helst her inne - men du går rett på person og tilskriver meg meninger jeg ikke har og anklager meg for det ene og det andre.

Sitat av Myhre Vis innlegg
Hva er det du sier? I hvilken verden er det en ønskelig utvikling at provokatører utløser reaksjoner som går ut over liv, eiendom og helse?
Vis hele sitatet...
La meg forsøke å snu på det. I hvilken verden er det en ønskelig utvikling at vi begrenser ytringsfriheten og retten til demonstrasjoner fordi noen kan bli provosert og utfører handlinger som går ut over liv, eiendom og helse?
Sist endret av LS7; 12. april 2021 kl. 11:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.