View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Jeg kan være enig i at det ikke er gitt at utsagt fra marginale politiske grupperinger ikke nødvendigvis har nyhetsverdi.
Grove voldelige angrep og drapstrusler på medlemmer av politiske grupperinger gjort av store forsamlinger synes jeg derimot det er en selvfølge at det rapporteres om. Å kalle det støy eller en måte å få ut litt energi på synes jeg vitner om en sterk mangel av forståelse for den trusselen politisk vold kan utgjøre for et demokrati. Å utsette noen for grov fysisk vold er så langt unna det å ta seg en løpetur, sykle, drive med yoga eller andre former for sysler man
gjerne assosierer med å få utløp for energi som man kommer. Utsagnet er nærmest et hån mot alle som har opplevd grov vold på kroppen.
Vis hele sitatet...
Om vi forholder oss til offisielle kilder så er det snakk om 3-4 personer sendt til legevakta, ingen alvorlig skadd. kilde. Du, slik som trådstarter avslører dere selv ved å beskrive motdemonstrantene med mest mulig språklige virkemidler: "Grove voldshandlinger..", drapstrusler nevnes ikke i rapporten en gang så du legger til ting uten å ha bevis for det.
Frustrert ungdom kastet stein og glass, noe som er idiotisk men hva er resultatet her? Noen ungdommer får rullebladet påskrevet, kanskje de lærer at handlingene deres har konsekvenser og SIAN får nå all den gode PR'en de satte seg som mål.
Min litt humoristiske måte å poengtere at disse folka absolutt ikke fortjener noe oppmerksomhet blir omgjort til et hån, for jeg hater visst offer av vold også nå, du er veldig flink til å svartmale de du ikke deler meningen til.

Så om dette ikke er nok mediedekning, hva så du for deg? For alt relevant er skrevet om, en gjeng bråkmakere tirrer på seg idioter og så ble det litt vold, som er et mildere utfall enn en standard helg på byen i Trondheim. Å da videre dytte dette inn i dagsagendaen blir, etter min mening, å helle mer bensin på bålet, å gi et falskt inntrykk over hvor omfattende saken er.

Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Du beskriver de 4300 millardene (et anslag med en rekke antagelser antagelser som gjør kostnaden mindre) nærmeste som om det bare var gullklumper uten annet formål en å stille personers grådige behov for å eie dem. Litt som ringen i Ringenes herre. Jeg tenker at det er et syn på penger du stort sett deler med personer som har mange av dem og at det er det er en sterk nedvurdering av den verdien tallene representerer.

4300 milliarder er nok til å betale for et helt enormt antall fulle menneskeliv med arbeid slit og strev. Det er full lønn når du blir sjuk, dyre medisiner når du sykdommen er alvorlig og trygghet og frihet om noen du er glad i skulle bli det.Det er skole, universiteter og kunnskap. Det er fred, fordragelighet og verdighet.Om flere skjønte verdien av det vi har tror jeg vi hadde blitt flinkere til å passe på det.


Nordmenn flest merker relativt lite til de økonomiske konsekvensene av innvandringen når det er oljefondet som tar støyten. Delegleden og ikke minst de sosiale og økonomiske kostnadene lemper vi over i fanget på neste generasjon mens vi klapper oss selv stolt på skulderen over offeret vi tar på oss. En emosjonell og ofte sosial gevinst, ikke ett offer. Det er lett å tenke at verden burde bli bedre når man tjener på tanken.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å besvare deg fra et mer generelt ståsted der jeg bare adresserer at innvandring er en kostnad, du har nå dratt et tall ut fra intet for å underbygge en påstand du heller ikke har kilder for.
Du drar så frem det humane argumentet, satt på spissen, for det du i grunn sier er: "Jeg bryr meg ikke om utlendinger, og jeg har ingen bevis for det, men jeg tror at disse pengene kan brukes på andre ting" og dette er noe som heter en falsk dikotomi.