View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av Dovregubben Vis innlegg
Oswald skal ha skutt tre skudd mot bilen til Kennedy. Det første traff Kennedy og John Connally, Det andre bomma og det tredje traff hodet til JFK. Oswald hadde dårlig utsikt og et skilt som blokkerte veien som skudd nummer to traff. Han brukte en Italiensk Carcano rifle som du må trekke bolten for hvert skudd du skyter. Om han var var dyktig til å skyte veit jeg ikke. Noen sier han var andre ikke, men hvis det virkelig er han som skjøt så så kan jeg ikke si noe annet en at han var veldig god. Jeg stoler egentlig ikke 100% på at alt som står i The Warren Commission er sant.

Min kospirasjons teori: Jeg tror at Oswald kan ha hvert med på det, men at han da var en del av en plan om å fjerne Kennedy så Nixon kunne bli president og kanskje gå til krig mot Cuba. Jeg tror også at Oswald kan ha blitt hjernevasket til å bli en såkalt sleeper soldier.
Vis hele sitatet...
Den offisielle historien går vel på at det første skuddet bomma, mens de to siste traff. I følge de fleste av de som kjente virket det da som Oswald om ikke helt psykisk frist, ihvertfall hadde sine egne meninger da han var en ganske hardbarket kommunist som blant annet bodde noen år i Soviet.

Når det kommer til hvor god skytter Oswald var så er det jo vanskelig å si. Noe lærte han sikkert i militæret, men en skal jo også huske at bilene i kortesjen ikke beveget seg særlig mye fortere enn gangfart.