View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du spør også om verden noensinne kommer til å bli den samme igjen. Det beror på hva du legger i "den samme", men på godt og ondt tror jeg vi kommer til å se markante endringer. Litt tidligere i denne tråden flåset jeg litt om at dersom vi greide å vinkle litt av denne offerviljen over på å redde miljøet, så ville vi oppnå utrolige ting. Nå tror jeg det kanskje er litt mer realistisk, for allerede nå ser vi en del viktige lekser:
  • Hjemmekontor fungerer overraskende bra.
  • Det er sinnsykt deilig med redusert trafikk.
  • Bare noen få dagers hvile gir en markant bedring i verdens luftkvalitet.
  • Reitan og Røkke var kanskje ikke så jævla viktige for at folk skulle ha en jobb likevel.
  • Hele denne jobb-stress-forbruks-syklusen som de grønne hippiene sier man med fordel kan erstatte med en litt langsommere og mer nøktern livsstil var kanskje ikke så hinsides teit likevel.
  • Selv de mest uoverkommelige problemer kan faktisk løses hvis man bretter opp ermene og begynner.
Pessimisten i meg sier selvsagt at vi antakelig er tilbake der vi var med overkonsum, økte sosiale forskjeller og alt det der før november. Men. En liten kime av håp, det har jeg.
Tiden vil vise.
Vis hele sitatet...
Økonomien vår går til helvete, og du mener at det er argument for at "en litt langsommere og mer nøktern livsstil var kanskje ikke så hinsides teit likevel"?

Joa, det er behagelig med hjemmekontor og lite trafikk, det som ikke kommer til å være like behagelig er konkurser, medfølgende høy arbeidsløshet, selvmord osv. i etterkant.

Reitan og Røkke var kanskje ikke så jævla viktige for at folk skulle ha en jobb likevel.
Nå går det nok veldig greit med Reitan og hans arbeidstakere i disse tider, men du kan jo bytte ut Reitan med Stordalen og fortelle det samme til et par som har mistet 2x30% av inntekten sin, eller for den saks skyld staten som blør penger. Vi skal være veldig glade vi har et oljefond som sannsynligvis vil redde oss opp av denne grøfta.

Det er veldig behagelig å pisse i buksa for å holde varmen en kald vinterdag også..
Sist endret av legalize_it; 25. mars 2020 kl. 20:53.