View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Du har kansje rett.vis jeg ikke hadde hatt en familie og forholde meg til ville jeg ikke hat en grunn til og ikke ruse meg. Jeg ruser meg ikke lenger pga familien. Jeg selv har lyst og ruse meg ja..så du er inne på noe der. Vetafaen hva jeg skal si lenger..det med rusreformen er at ting blir mer tilgjengelig og man kan bli enda mer fristet. Men tar du vekk familien min så har jeg ingen unnskylding! Da ville jeg ha ruset meg...



Fordi det fjerner den noiian med politiet. Blir jeg da tatt med noe får man ikke straff lenger. Man får tilbud om psykolog eller avrusning istede for fengsel & bot?det fjerner en stor byrde det.

Det at man ikke får noe straff som svir lenger ville gjort at man gir totalt faen og vile ruset seg uansett når ingen kan straffe deg lenger
Vis hele sitatet...
Tviler på at tilgangen blir noe større etter rusreformen. Tilgangen er enorm allerede idag. Ingen som ønsker å skaffe rusmidler idag har problemer med å få tak i dem (særlig speed, benzo, cannabis og opioider).

Det ser ut som kursen går mot at kun de aller tyngste slipper straff. Så med mindre du allerede er "en døende hest" (som Bresil ville kalt det), så får du en kraftig smekk på pungen og mer så det. Det virker ikke som du er den aller tyngste rusmisbruker mtp. at du har holdt deg rusfri. I tillegg, hvis du har unge barn, så vil de fortsatt bli "konfiskert" av barnevernet hvis du blir fersket i å lefle med ulovlige rusmidler. Det er mer enn nok straff i seg selv.