View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
DISCLAIMER:

Nå har jeg klart meg bra i tråden så langt, så jeg velger å gå full monty ut på glattisen fordi jeg syns det er spennende med kjærlighet og dating. Det er jo over for min del, men det er jo gøy med andre.

Å faktisk skulle sette opp dette på en god måte, er komplisert. Så håper alle mine fans vil tilgi meg denne posten, og ikke holde det mot meg. Kjeder meg på fredagskvelden. Har bare ti soppoverføringer å gjøre i dag. Sparer det og en jay til litt senere.

Jeg er en ærlig person og er ikke redd for å uttrykke hva jeg føler ovenfor andre personer. Synes det meaculoaUIO og celtseus foreslår kan passe meg. Lurer likevel i hvilken sammenhenger det kan være lurt å ta det opp. Er en kveldstur i byen et passende tidspunkt eller bør det være alkohol involvert? Jeg er bestemt på å legge det frem på en måte som gjør at hun kan takke nei uten at at hun skal finne det vanskelig. Derfor kan det være problematisk å foreslå med bare kroppslig kommunikasjon. Ser selvfølgelig at ansikt til ansikt er den mest noble måten å legge det frem, men vil det være lettere for henne å avslå hvis det foregår igjennom chat istedet?
Vis hele sitatet...

"Foregår gjennom chat"

Noen spør jo folk om å gifte seg ute blandt folk pga det ekstra presset offentligheten gir..

Jeg føler du kan fiske etter dette på en etisk måte uten å ha grandiosa, rødvin og stearinlys i hybelen.
Problemet med 1on1 situasjonen er hvis det går galt, da er det plutselig mer kleint og mer "kræsj" enn det trenger å være.
Dette går fint an å fiske etter på et vors eller en fest, syns jeg. Men 1on1 er baller og etisk det også.


== ETIKKENS VEI ==

Neste gang dere er alene nok til å prate uten for mye publikum, og det passer seg, så styr samtalen inn på litt romantiske temaer.
Spør henne hvordan kjærlighetslivet går? Snakk litt om det. Det er lov å spørre folk om det, det er en slags variant av "hvordan går det, bra jobb i det siste?"

Hvis du da får høre om dating, andre, one night stands osv, så er du ihvertfall ikke sterkt i kikkerten.

Om det har vært stille, eller litt stille, så...

Da kan du velge å gå videre med testen: "Åi, såpass! Ja da får vel du og meg gifte oss hvis vi begge er single som 40!"

Hvis hun er sterkt positivt til dette, eller positiv i det hele tatt, så er du minimum vurdert som en bra type.

Da kan du tilogmed legge til... "Åja.. jeg har egentlig aldri tenkt på deg sånn, men jeg har jo høye tanker om deg.
Hvis du hadde vært interessert håper jeg at jeg hadde greid å behandle deg på en bra måte."

(Romantisk stillhet, pastaen går opp i munnen)

Denne metoden unngår den direkte konfrontasjonen, tar likevel opp tema gaaaaanske så direkte, og etterlater begge en utvei.

Jeg tar fullt ansvar for resultatet, men du må leve med det. Mea culpa.