View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Menn kan være litt rølpete i måten de omtaler sin romantikk og sine planer. Det betyr ikke at de mener vondt,
eller er drittsekker. Uten å ville tråkke på noen tær, så handler det ofte om å ikke være helt 100% istand til å
uttrykke det på en bedre måte, eller ikke mene at det er verdifullt eller viktig å uttrykke det annerledes.


For å trekke litt veksler på min egen historie. Husker 20+ åra når jeg skulle "lære" dating, sex, det motsatte kjønn osv.
En av mine næreste venner var en damemagnet av dimensjoner. Selvfølgelig, han var en kjekk mann, men det alene kunne ikke
forklare. Han kom svett og stinkende fra jobb i kaffebutikken hver dag, satte seg på en kafé, for å møte dagens date.
Jeg trodde tilogmed det kunne være feromoner, så langt var jeg fra å akseptere helt normale og dagligdagse ting som
viktige eller dominante. Så jeg lånte den uvaskede skjorten hans en gang for å teste teorien. Hah.

Dette måtte jo være et "magic trick"

Etter mye mas og diskusjon, bestemte "Mesteren" seg for å forklare sin hemmelighet. Nå er det slik at vi ikke alltid
selv er klar over grunnene til vår suksess. Ofte vekter vi de grunnen vi selv liker best.
Så hva var svaret hans? Det var noe sjokkerende merkelig, og enkle greier samtidig.

Han sa: "Du må være genuint interessert i alle de du møter".

Sånn full og helt, som et menneske
ikke en pappfigur eller en "vei til målet":

Husker jeg var så provosert over han. I mine øyne kom han med noe pseudoshit. Akkurat som
han ikke egentlig ville si grunnen, eller legge vekt på at han var en pen, høflig, intelligent mann.
Eller andre "gamey" ting.

Ordene fulgte meg oppover åra, og jeg la til min egen lille kunnskap.
Hvis en venn eller yngre mann kommer til meg med dameproblemer og slit med dating,
så drar jeg alltid denne historien.

Det var jeg som var umoden og uvitende. Han hadde helt rett, og i dag
er jeg glad for at han kom med noe vanskelig. Han hadde så rett.

I tillegg kunne man lagt til noe som speiles av mye av "redpill" og puakulturen,
som heldigvis er mindre ekstrem og mindre populær i dag.

Den som virker mest normal og avslappet, han vinner ekstremt mye på det.
Virker jævla simpelt, som en slags pseudoshit det også.
Men også det er gull verdt å akseptere - for noen.
Sist endret av meaculpaUIO; 29. mai 2020 kl. 17:34.