View Single Post
Jeg tok nylig en tur til Sverige sammen med en kollega av meg, og diskusjon kom opp angående service av bil og hvor mye dette kostet. Han hadde en 2018 Audi og nevnte at bilforhandler (e.l) hadde gitt han gratis service inntil 40 000 km, men dette hadde han oversteget (5 tusen over). Han nevnte igjen at han "kjente en kar" som kunne ta ned kilometer-tallet slik at han havnet under den magiske 40 tusens grensa, dette tenkte jeg ikke var mulig, ettersom det er en ny bil og det burde vært veldig enkelt å oppdage dette (det er en 2018 modell!). Lo and behold, 1 uke senere, så skrøt han av at det funket og han fikk gratis service, der var kilometerstanden på 35 000. Nå er jeg på utkikk etter en nyere bruktbil (2017-2018), men er veldig redd for at dette er veldig utbredt, SPESIELT hvis det ikke engang kan oppdages! Er dette representativt for bruksbilmarkeded, og kan jeg finne ut om dette fusket hvis jeg for eksempel sender til NAF/bilforhandler for sjekk? Hvis ikke, så blir det ikke mer bruktbil for meg
Sist endret av Mili1995; 24. januar 2020 kl. 10:28.