View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
For å presisere så seier eg ikkje at 3-4 grader har lite å sei for Noreg. Det vil antakeleg føre til at skisport er historie. Det vil føre til at vi får dramatisk mykje meir nedbør. Det vil føre til at vi får tørkeperioder. Og antakeleg vil Bryggen i Bergen stå ein meter under vatn, og det samme med store delar av Oslo og Trondheim. Så det er så langt frå udramatisk som det er råd å komme. Men Noreg vil vere leveleg, i motsetning til ein del andre områder.
Vis hele sitatet...
For å presisere så sier jeg at global oppvarming kan gi oss i Norge kaldere vintre enn de vi har hatt tidligere, et resultat av issmeltingen i Arktis. Jeg tviler derfor på at skisporten er historie med det første, med mindre du mener det blir for kaldt. En annen teori er at smelting av Grønland vil medføre seg kaldere golfstrøm, som igjen vil gi kaldere klima i Norge. At havnivået stiger er vi enige i. Jeg tror også vi er enige i at Trump er en idiot som konspirerer noe annet.

http://www.yr.no/artikkel/global-opp...en_-1.10909712

Global oppvarming rammer først og fremst de områder som allerede er på smertegrensen pågrunn av varmen. Jeg tror folkevandringen som et resultat av dette er vår fremtids aller største utfordring.
Sist endret av reklame; 13. november 2016 kl. 12:06.