View Single Post
Jeg overdramatiserer? Du snakker om at halvparten av verdens matjord forsvinner.... Du snakker om at 1/4 må finne nye leveområder, dette er ikke noe som skjer over natten, dette vil skje gradvis. Du snakket som om vi er nærme point of no return, det høres komisk ut rett og slett så redd du er for klimaendringene. Jeg tror ikke de store forskjellene vil vises før om 500-1000 år og da har vi mest sannsynlig teknologi til å reversere hele greia.

Jeg for min del ønsker at et land skal beskytte sin suverenitet. Slik som hele Europa har opptredd under flyktningkrisen er hårreisende, dublin-avtalen så alle land bort ifra, flyktninger fikk fri passasje på ferjer, tog osv. Man sydde puter under armene på dem. De fikk fri passasje til de landene de ville og der de "visstnok hadde familier". Bare unge menn på flukt jo. Jeg vet hva en familiegjenforening er, det stilles andre krav til asylsøkere men til oss nordmenn stilles det krav om at vi skal ha inntektsgrunnlag høyere enn 330000 før skatt for å kunne søke familiegjenforening.

Nei, takke meg til en president som Trump som styrer USA og bryr seg om seg og sitt. Det som virkelig betyr noe, min familie. Min familie vil jeg skal vokse opp uten at vi tar inn flyktninger slik vi har gjort før. Dårlig matjord i landet ditt, sorry mate, begynn å fiske, ingen kystlinje? Inngå allianser. Ikke flykt oppover til Europa i gummibåter hvertfall.
Sist endret av kongolavdenfemt; 12. november 2016 kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.