View Single Post
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Huseier skremmer ofte mange ut, uten at vedkommende forhører seg om sine egne rettigheter først.

Hva står spesifisert i kontrakten?

Hos meg er det spesifisert røyking utendørs på anvist plass, og måking av gården der vi parkerer bilen. Skulle måkke snø jeg, men huseier har kjøpt seg en voldsom snøfres han har blitt veldig glad i. Snøfall er den store lykken for han.
Vis hele sitatet...
Det står ingen ting om snømåking i kontrakten. For 10 minutter siden stakk han nesa opp i vinduet vårt og skrapet snø fra vinduet. Denne formen for overvåkning finner vi også ganske ubehagelig. Men vi vet virkelig ikke hva vi kan gjøre. Vi er rimelig avhengig av å bo akkurat her vi bor.

Og plz, ikke heng dere opp i at man skal ha god kommunikasjon med huseier, denne mannen er snart 70 år, meget agressiv og lever godt på å presse ut enkeltindivider fra hjemmene deres.

Jeg kan også legge til at vi har vært gjennom to tvister med denne mannen for å kunne fortsette å bo her. Han fikk ikke gjennomslag for noen av dem. Der den ene var når han prøvde å sette opp husleien etter 3 måneder, og den andre så ville han ha oss til å betale 20% mer når jeg flyttet inn.

Mannen er grusom, vi ønsker å fortsatt bo her, men vi føler oss trakassert og overvåket og det er rimelig slitsomt å bli truet om utkastelse. Da det også er vanskelig for oss å forholde oss til en mann som har et enormt antall gode advokater i ryggen osv.