Tråd: Nu Skin
View Single Post
Ble nylig kontaktet på telefon av en som gjerne ville avtale møte med meg. Siden jeg er uten jobb sa jeg ja og han ringte meg noen dager senere på Skype.

Det startet som et jobbintervju; hva er det viktigste for deg i ny jobb, hva verdsetter du mest i en jobb, hvis du fikk sette sammen et team på 12 personer hvordan ville du gjort dette? Osv.

Så kom man inn på penger. Hvor mye penger vil du si du må tjene i måneden for å føle deg motivert? Jeg sa 5 millioner kroner og han nikket. Nikke gjorde han forsåvidt gjennom hele samtalen, som å fortelle meg at ALT jeg sa var kjempebra og HELT på linje med hva han/dem søkte etter i en person. Jeg følte meg bra og tenkte at dette kan jo virkelig gå veien!

Så sendte han meg en url til GPN123 hvor jeg skulle spille av en video. Han skulle ringe meg tilbake etter jeg hadde sett den. Da videoen begynte å gå, gikk varselklokkene mine på høygir. Videoen var svært luftig, ikke måte på så bra dette var. Genene din gjør at du eldres - MEN HER ER ET PRODUKT SOM STANSER DENNE PROSESSEN! Wow!

Jeg begynte i stedet for å google GPN123 og fikk haugevis av treff, alle med sitt eget navn foran på adressen. Jeg begynte så smått å fact checke noen av påstandene, som at de var på Forbes-lista over mest troverdige selskaper. Fant ingenting.

Videoen tok slutt og han ringte meg igjen etter 5 sekunder. Han spurte hva jeg synes og jeg sa jeg ikke likte det jeg så, at dette var et pyramideopplegg og at jeg ikke var interessert. Han tryglet og ba om at jeg skulle se den andre videoen og at han ville ringe meg opp etterpå, om så bare for å si hadet. Han kommer til byen jeg bor i til uka, vil du ikke ta en kopp kaffe, kanskje?

Jeg la på, blokkerte og begynte å google mer. Derfor kom jeg over denne siden og jeg må le av de disiplene som har falt for dette og som er her inne for å fortsette å spre ideologien/idiotien(?) sin.

Påstand:
I 2010 fikk de prisen for årets innovative selskap

Fakta:
Verken Bloomsberg eller Fast hadde disse på lista si i 2010. Hvem ga dem prisen?

Påstand: Er på fjerdeplass på Forbes liste over USAs mest troverdige selskaper.

Fakta: Er ikke å finne på denne listen i det hele tatt.

Dette er påstander jeg kan sjekke ganske enkelt og det viser seg å ikke være sant. Den eneste påstanden som faktisk stemmer er at de er lista på børsen, men det behøver ikke bety noe som helst for selskapets troverdighet.