View Single Post
Dere snakker om moral, kristendom og sexkjøp. Altså at moralen kommer fra kristendommen osv. Eller at det er moralsk uriktig å kjøpe sex uansett.

Det som er umoralsk er å straffe mennesker som frivillig selger og kjøper sex. I det sekundet man kriminaliserer dette, så oppstår problemene, som f.eks menneskesmugling, tvang og hallikvirksomhet. Om sexkjøp/salg var lovlig ville man kunne bekjempe det nevnte og i tillegg sykdommer ved å gi prostituerte muligheten til å drive en "bedrift" i tillegg til at man kunne innført strenge restriksjoner når det gjelder HMS for å kunne drive med godkjent lisens. Det er ingen som ville kunne konkurrere mot disse. Hva en politiker hadde sagt til dette var bare at problemet ville flyttet seg til et annet land, men det er ikke et serlig godt argument, og det taler for seg selv.

Denne tankegangen gjelder også i alle andre spørsmål rundt "lovbrudd" i saker hvor det ikke finnes noen fornærmede. Når man bestemmer seg for å kriminalisere disse menneskene så gjør det vondt verre og mer enn det.

Man vil alltid ha et narkomarked eller sexmarked, spørsmålet skal ikke være hva enkelte individer synes og mener om dette, men hva som gavner samfunnet mest positivt, helhetlig på alle områder. Man ser på forbudene i slike saker at de ikke fungerer. Ingen føyer seg etter direkte irrasjonelle og urettferdige bestemmelser tvunget gjennom med makt og straff. Og jeg tror heller ikke det ville vært slik om man avkriminaliserte sex og dop, at enhver ville gått ut for å kjøpe og selge sex mens de satt med heroinsprøyta i armen. Dette er ikke ønskelige situasjoner for noen som ikke har store problemer fra før av.

Dere skulle bare visst hvor mange studenter i Oslo det finnes som prostituerer seg for "morroskyld" fordi de har litt lite med penger mens de går på skole. Jeg for min del håper de dør av aids og gonore, men det må gå ann å se hele bildet og ikke bare på en selv, forbudet er ikke til fordel for noen eller noe som helst. Jeg liker å vite hvilke mennesketyper jeg har rundt meg, at et forbud skulle stoppe de endrer ingenting hos de i mitt syn. De var fortsatt villige i teorien til å utsette seg for noe slikt, men la de gjør det isåfall.