View Single Post
Getting over Sarah Marshall synes jeg var ganske morsom. Ser ikke så mye på komedier lenger fordi jeg synes mye av det som blir laget er direkte kjedelig. Mange av filmene har jo sine lyspunkt, men gidder ikke sitte og se over en time for et par punchlines liksom. Derfor er det alltid kult når en litt annerledes komedie kommer.

Getting over Sarah Marshall er en sånn en. Istarten visste jeg ikke helt hva det var for noe. Virket litt spesiell. Er liksom ikke superkomiske situasjoner. Humoren er litt subtil, men den er gjennomgående morsom og underholdene. Ble veldig positivt overrasket. Hadde ikke hørt om den engang, før en kompis av meg skrudde den på på et nach. Tror det kan være en film som folk enten liker eller hater. Jeg digga den hvertfall.

Kort om hva filmen handler om: Er en kar som blir dumpa av sin tv-stjerne kjæreste. For å komme over henne så stikker han til Hawai for å komme litt unna alt. Til sine store forskrekkelse viser det seg at eksen og hennes nye kjæreste, en britisk rocker(han radioduden som ringte emanuel fra Fawlty Towers) også skal tilbringe ferien sin der. Han bruker den første tiden på å grine på hotellrommet sitt og drikke cocktails, men etterhvert begynner ting å lysne.

Siden vi er inne på komedier kan jeg tipse om en særdeles morsom en jeg så for en del uker siden. Nso som tipset meg så applaus til han. Death at a Funeral anbefales på det sterkeste. Sjelden jeg sitter og ler når jeg ser film alene, men på den gjorde jeg det. Er en del hysterisk morsomme absurde situasjoner som oppstår. Skal ikke røpe så mye, men de som har prøvd psykedeliske kommer til å le ekstra mye eller i verste fall kjenne seg igjen.
Sist endret av Sinister; 2. desember 2008 kl. 21:46.