View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg har nøyaktig samme problem med urinering og påtrengende tanker. Jeg har aldri hørt noen andre snakke om det der med urineringen... Offentlig er et helvete. Strålen kan være underveis, men om det kommer eller jeg tror det kommer noen så sier det full stopp. Jeg har aldri latet vannet mens noen har befunnet seg i samme rom i edru tilstand.
Vis hele sitatet...
Godt å høre at jeg ikke er alene Med meg så kom det plutselig, det var akkurat som at jeg hadde åpnet en dør i hjernen min, og at hjernen min ble obs på at jeg fulgte med på den. Jeg klarer det ikke engang når jeg er full, dersom jeg er ute på byen så må jeg gå ned til ettellerannet smug det ikke befinner seg noen på for å få tisset. Det faktum at jeg har klart å lage et så stort hinder for meg selv, gjør at jeg frykter hva annet jeg kan gjøre dersom jeg fortsetter å observere tankene mine, samtidig så klarer jeg ikke å la være.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Hvordan reagerer du på de tankene hvis du ikke greier å distrahere deg da? Jeg bruker også å distrahere meg, men jeg prøver å bare la dem komme.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke distrahere meg selv mentalt, jeg trenger fysisk eller visuell distraksjon. Det vil si, åpne øynene og legge merke til at gardinene beveger seg, eller å gjøre noe fysisk. Jeg er ikke "sterk nok" mentalt til å klare å velge å ikke fokusere på noe. Jeg prøver ofte den teknikken med å bevisst ikke tenke på noe dersom jeg faktisk ønsker å tenke på det, men det faktum at hjernen er klar over at jeg prøver å "lure" den gjør at det ikke funker.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Etter min erfaring er distraksjoner noe som bare gjør det verre. Det føles som om jeg jager bort tanken, men den bare sirkler rundt som et fly som venter på tillatelse til å lande. Og for hver runde flyet sirkler, blir det vanskeligere og vanskeligere å nekte det landing.
Vis hele sitatet...
Sånn er det ofte meg meg også, med mindre jeg klarer å glemme det i distraksjonen, eksempelvis at noen andre kommer inn i rommet og starter en samtale, eller at det er noe interessant på TV e.l.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Jeg har blitt fortalt at jeg ikke må se på disse tankene som farlige. At det er bare vanlige tanker som ikke kan skade meg på noen som helst måte. Og da skal man prøve å behandle dem som vanlige tanker, som kommer og går. Slik kan de ta mindre plass og over tid føles dem mindre plagsomme.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for tips, samtidig så klarer jeg ikke helt å overbevise meg selv om dette. Det å ikke ha kontroll på tankene, og at det allerede har påvirket meg i form av at jeg ikke kan "tisse på kommando", gjør at jeg frykter at jeg kan påføre meg selv langt verre ting. Hvordan går man forresten frem for å få psykolog? Det hadde vært veldig interessant.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ang LSD så kan du trygt ta dette alene. Mdma og dmt også.
Vis hele sitatet...
Interessant. Føler du at LSD har hjulpet deg? Tok du det med mål om å lære, eller bare for morroskyld? Er du glad for at du gjorde det?

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det finnes jo helt sikker klinikker i utlandet som gjør dette ja. Mener å ha sett dette mange ganger i europeisk land.

Men skal du ha terapeutisk effekt burde du ha en kompetent terepeut vil jeg tro. Aner ikke hva de gjør, men kan tenke meg at de holder deg i fokus og hjelper deg til å tenke på traumatiske opplevelser og gjennomføre en slags session med tilpasset behandling.
Vis hele sitatet...
Jeg husker ikke hvilken serie jeg så, men det var en amerikansk TV-serie hvor psykologer brukte psilocybin terapautisk. Om dette har rot i virkeligheten vet jeg ikke, men jeg kunne virkelig ha tenkt meg å prøve dette selv.