Tråd: Gjeldfri
View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Jeg bare lurer; hva hvis man er en person som konstant trenger forandring, så man vil flytte hver 6-12 måned? Skal man selge og kjøpe ny bolig hver gang man flytter da?

Jeg tenker det blir stress å leie ut med mindre det er langtidsleie så klart.
Vis hele sitatet...

Kanskje du skal forsøke å se om behovet for endring kan fylles opp uten at nødvendigvis behøver å flytte riktig så ofte? Jobbe prosjektbasert kan by på menge spennende oppdrag. Der møter du ofte nye folk.

Utvide horisonten uten å faktisk utvide den bokstavelig? Forsøke og oppsøke nye og ukjente miljøer, finne en helt ny hobby eller lære deg noe helt nytt som kan gi deg nye impulser. Språk feks kinesisk el portugisisk. Eller kanskje du liker tradisjonell kokekunst og kan oppsøke likesinnede?

Om du skulle ha økonomisk ryggrad til å kjøpe ny bolig to ganger i året da tenker jeg du har ressurser nok til å løse eventuelle problemer vedrørerende leieforholdene. Du kan tidsbegrenset kontrakt eller ikke, ting kan skje slik at kanskje ønsker nye leietakere, eller må ha nye. Men om du får finansiering til 2 boliger i året så løser du nok evt. fremtidige problemer rundt utleieforholdene. Om du er like rastløs om 10-15 år så har du kanskje 30 boliger på utleie, og da har du kanskje for lengst boligmasse nok til forsvare å ansette nødvendig(e) årsverk for å ivareta boligmassen og utleieforhold.