Tråd: NY FUNKSJON Skrive innlegg anonymt
View Single Post
Sitat av StellaWild Vis innlegg
Dere skriver at IP blir logget. Hva slags IP da? Den til enheten? Men kan dere også se hva slags nett man logger på og hva slags enhet det er? Og hvor lenge blir slike opplysninger lagret (personvern)?

Scenario: Dersom jeg hadde blitt bannet for brudd på regler, og kjøpte meg ny enhet/nytt nett, ville det dukket opp at det var meg hos dere? *Just wondering*

Og hva er regler for lagring og slikt i diverse forum?
Vis hele sitatet...
Vi forholder oss til norsk lovgivning og lagrer ingenting i strid med denne.

Dersom du ønsker å være så anonym at ingen av oss kan finne deg uansett hva vi prøver, så er den tekniske biten temmelig enkel. Du kan for eksempel bruke torbrowsrer og registrere deg med en anonym epostklient. Mer skal det faktisk ikke til.

Folk blir normalt ikke permament utestengt umiddelbart*, vi sender advarsler først. Og deler kanskje ut noen korte ferier i mer ekstreme tilfeller. Mange tar da hintet og skjerper seg. De som ikke tar hintet, men som insisterer på å oppføre seg som en dass, de blir til slutt utestengt. Og hvis problemet er at personen bak nicket ikke evner å oppføre seg,så hjelper det neppe å regge nye bruker heller. De fortsetter bare i samme stil fra første innlegg, og vi fanger de derfor opp ganske kjapt - IP eller ei.

*Unntak for spambots og narkotikaforespørsler.
Sist endret av Myoxocephalus; 12. januar 2019 kl. 17:02.