View Single Post
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Ja, abort er barnedrap. ABORT ER DRAP i mine øyner. Hvorfor skal jeg ty til vold? Hvorfor skal jeg påføre andre skade selv om det dem gjør er feil og trist? Skade eiendom ja. Nei, jeg har ikke tenkt å skade verken mennesker eller eiendom.

Om verdien av et menneskeliv er verdt straffen? Det vet jeg ikke. Jeg har ikke tenkt å gjøre noe kriminelt selv om samfunnet i dag gjør ting som jeg synes er helt forferdelig. Jeg har ikke tenkt å bli like ekstrem som de kristne fanatikere som hadde skutt med gevær eller hva det nå var for en stund siden. Det løser ingenting. Da ber man om mere elendighet her i verden. Det er hva jeg mener da. Jeg HÅPER ingen kristne i Norge har planer om å ty til vold på hva slags form det måtte være, for det kommer ingenting godt ut av det.
Vis hele sitatet...
Du sier "hvorfor skal jeg ty til vold", det ts spør deg pent om er hvorfor du ikke hindrer mord. Skjønner egentlig ikke helt hva problemet med å svare på dette er? Du og reklame pusher bare på med andre saker som ikke er on topic. Ville du virkelig ikke prøvd å hindre et drap hvis det skjedde rett foran ansiktet ditt, fordi (siterer deg): Nei, jeg har ikke tenkt å skade verken mennesker eller eiendom? Dette kan godt være tilfelle, men du må innrømme at dette virker litt spesielt?

Legger til at det er du som utelukker at man ikke kan hindre andre ved å begå drap uten å være voldelig.

Og nei nikita setter ikke fyr på seg selv midt i Karl Johan i protest sivile tap i Libya, men er det mulig å la det ligge for å svare på spørsmålet hele tråden handler om?
Sist endret av susej; 30. januar 2012 kl. 22:53.