View Single Post
Jeg hadde vel et problem for noen år tilbake. Det var aldri sånn klassisk alkoholiker som man ser for seg med 1,5literflaske med øl under armen, det bare var dust mye fyll og fest og det at man tok til alkoholen/festen for en virkelighetsflukt. Det å drikke seg søvning for å kunne sove eller ha en flaske sprit i skapet på jobb som man tok et par-fire-fem slurker av her og der i løpet av dagen, eller gå ut hver eneste dag flere uker i strekk.

- Hvor gamle er dere her inne som innrømmer at dere har alkoholproblem?
Er 25 nå, var sånn 20-21 når det holdt på som verst.

- Når startet dere med alkohol, og når innrømmet dere for dere selv at dere hadde ett problem?
Startet å drikke sånn i 15-16års alderen. Men, det var kun sporadisk. Begynte vel ikke å drikke ordentlig før jeg var rundet 18år. Og jeg begynte ikke drikke på en problematisk måte før jeg var 19 cirka.
Det var vel våren/forsommeren da jeg var 21 jeg virkelig "våknet" og innså at ting hadde sklidd litt langt.

-Har dere kommet dere ut av det, uten å bruke andre rusmidler?
Jeg bruker fortsatt rusmidler, og jeg drikker alkohol enda. Men, i mye mindre grad enn tidligere. Som sagt, mitt problem var aldri å selve drikkingen eller det å ikke kunne stoppe; det var bare hverdagsdrikkingen og det at jeg følte jeg måtte for å overleve som gjorde forskjellen for min del.

-Er dere i jobb eller skole?
Har kombinert jobb og skole siden jeg var 14. Sluttet på skole for ikke veldig lenge siden og innehar nå en relativt respektabel day job.