View Single Post
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Min spådomsfantasi: De anker, blir dømt igjen, kanskje ikke til døden, men de blir dømt. Det blir de ogå i tredje instans. Saken er nå såpass prestisjefylt at en utlevering ikke vil være mulig. Når alt håp er ute sitter de i fengsel en stund, og klarer de å overleve til ting har roet seg, vil et team av leiesoldater betalt av familie og støttespillere hente dem ut i en storstilt aksjon. Gutta (hvis de overlever sykdommene de har pådratt seg i fangenskap i Kongo) tjener seg rike på bøker og film-royalties, og blir hyllet som actionhelter.
Vis hele sitatet...
Veldig bra, xtapolapocetl! Men såvidt jeg forstod, så var det kun EN ankeinstans. Nå havner dette rett i høyesterett.

Ellers er jeg helt enig med deg. Jeg tror ikke norske myndigheter vil tørre å hente de ut (ref. min tidligere post vedr. menneskerettighetserklæringen og nødrett), og det ansvaret kommer da til å falle på noen andre.

Enten betaler familien de ut av fengselet (bestikker fengselsdirektøren eller en underbetalt vokter), eller så gjør noen et anslag mot fengselet en sen, sen konglonesisk natt...