View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg

Som for eksempel?

Det er jo ikke noe vits at dere skal skremme livsskiten ut av folk når dere ikke eier kjøtt på beina. Dette blir jo veldig spekulativt og lite saklig i mine øyne. Du nevner jo ikke én konkret ting som har forandret seg de siste 2 åra også høres det omtrent ut som dommedag er nær. Demonstrasjoner og sykdommer er ikke nye fenomener.
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart at de som skremmer livskiten ut av folk i denne debatten er alle som tilber statens restriksjoner, medienes dystre spådommer og, helt og holdent mener at å leve skal være fritt for all form for risiko. Ser man på statistikkene er dette viruset ikke særlig farlig for de fleste av oss. En rask titt forteller meg at ca 1000 personer i pensjonsalder er døde av covid i Norge. Samtidig ser jeg at vi har rundt 850.000 over 70 år boende her til lands. Disse 1000 personene er det heller ikke utenkelig at hadde andre ting de slet med i forkant heller. Så kan du si at "jo, men det er fordi vi har hatt så gode tiltak at så få er døde!". Om tallet så hadde vært 20.000, så hadde dette fortsatt ikke vært noe særlig å snakke om, om vi ser på helheten. For alle under pensjonsalder er det minst like stor sjanse for å dø av å bli påkjørt av bil eller pådra seg ballekreft (obs! dette har jeg ikke faktasjekket, alle science-ryttere, men faen, dere skjønner hva jeg mener).

Dra med i beregninga hvordan en fortapt medieverden desperat prøver å holde seg i live. Frykt funker, og det har det alltid gjort.

Overfylte sykehus er et problem. Likevel, skal vi godta at staten ikke gjør noe med sykehusplasser? Skal vi godta at sittende regjering de siste 30 årene har neglisjert den største trusselen et beredskapsdepartement kan ane? Pandemi er ikke et nytt ord. Vi visste godt at dette kunne komme. Vi var fullstendig uforberedt. Danser vi etter pipa nå, så godtar vi at staten ikke gjør en dritt annet enn å kue oss.

Jeg er mer forbanna over at noen få personer har mistet livet sitt til en vaksine i denne prosessen enn at 1000 mennesker (gamle, skjøre mennesker) har mistet livet sitt til et virus, i en pandemi. Hva forventer folk? Skal vi være udødelige? Jeg forventer i hvertfall ikke å miste unge, sunne mennesker til en vaksine som vi blir oppfordret til å ta.

Videre kan vi se på ringvirkninger av nedstengt samfunn. Sykefravær i offentlig sektor er høyere enn på lenge. Næringsliv, kulturbransje, ungdom og mer går dukken. Folk er lei, folk er deprimerte, folk blir gale. Så gi faen da vel!

Det er morsomt hvordan Far Stat sier hopp, så hopper alle. Vi lever i en syk, syk verden.