View Single Post
Trådstarter
79
Selvmordstanker er mest pga ny livssituasjon og fordi sosialangsten setter begrensinger på meg.
Håper da dette er noe de tar i betraktning om jeg evt skal medisineres.

Har levd et periodevis dobbeltliv hvor jeg har ruset meg mye i sosiale situasjoner for å fungere.
Har de siste årene slutter helt med illegalestoffer da det ikke er et liv jeg ønsker å leve. Med unntak av noen få ganger hvor uroen har blitt for stor.

Håper at når man først tar kontakt med DPS med problemene sine og legger all fakta på bordet at dette er noe de tar seriøst og ikke begrenser medikament behandling pga tidligere rusbruk.

Har sagt at jeg har hatt ett blandingsmisbruk hovedsakelig på sentralstimulerende og benzo i mindre doser over flere år. For mange år siden før livssituasjonen ble endret.


Har akkurat startet utredning og synest til nå at både fastlege og DPS har tatt meg veldig seriøs til nå.
Etter å ha sluttet med illegal rus stiftet jeg familie og klarte meg fint uten det gamle livet rus og dårlige venner.
Nå er jeg midt oppe i et samlivsbrudd og føler at jeg står i et veiskille mellom å starte på igjen med gamle uvaner eller få hjelp til å holde meg rusfri.
Føles ut som alle mine psykiske plager fra når jeg slet med rus er kommet for fult tilbake i hodet. Sliter veldig med dårlig impulskontroll merker jeg, og konsentrasjonen har blitt helt ræva de siste årene.
Kan ikke huske sist jeg klarte å se en film på tv.

Hadde et par sprekker før jul som jeg håper ble mine siste da jeg har alt å tape om jeg vender tilbake til mine gamle uvaner.

Og jeg klarer ikke å være sosial med andre i større forsamlinger eller noen jeg ikke kjenner så godt. Det er som det kommer en sperre i hodet på kommunikasjon. Vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.
Har bare mest lyst å rømme fra stedet.
Har alltid vært slik.

Er slike ting som setter så store begrensninger for meg for å fungere sosialt
Sist endret av Riskremen; 28. mars 2021 kl. 13:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.