View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
fin måte det er satt opp TS, stjeler den jeg! nå husker jeg faktisk ikke alt, men skriver ned det jeg husker.

13år - alkohol; drakk sjeldent, og alltid med tillatelse av foreldrene mine. de var veldig klar over at tenåringer gjør som de vil, og valgte å heller holde meg trygg og gi meg en begrenset mengde, og jeg fikk ikke lov å ta i mot drikke fra andre. fulgte reglene da jeg syntes det var rettferdig. drakk da en sjelden gang, helt til jeg ble 22. er 25 nå, og drikker jeg ikke lengre.

15år - nikotin; prøvde min første sigarett. begynte å røyke i sosiale sammenhenger, men det ble til slutt at jeg rett og slett ble en røyker. røyker enda den dag i dag.

22år - prøvde hasj for første gang. syntes dette var koselig, og røyket i ny og ne. etterhvert la jeg merke til at cannabisen hjalp med de psykiske problemene jeg har, noe ingen av de utallige medisinene jeg hadde fått av legen gjorde, så jeg begynte å selvmedisinere. jeg må ærlig talt si at hasj reddet livet mitt. jeg var på en mørk plass, jeg kuttet meg selv så grusomt at jeg så ut som frankenstein med alle stingene. kroppen min tålte ikke dette, jeg ble lett syk, og det ble alvorlig sykdom. døde nesten av lungebetennelse i perioden jeg skadet meg selv. nå skal jeg ikke si at cannabis er noen mirakelkur, jeg har fremdeles problemer, jeg er fremdeles psykisk syk, men med cannabis klarer jeg å håndtere det. bruker det fremdeles som medisin.

rundt denne perioden prøvde jeg også weed, synes det er et flott rusmiddel, men egnet seg ikke for selvmedisinering for meg, da jeg blir ruset av dette. hasjen røyker jeg såpass lite av at jeg ikke får noen rusfølelse.

23-25år - litt godt og blandet; i denne perioden har jeg prøvd mdma, lsd, 2cb, ghb, amfetamin, metamfetamin, heroin, lyrica, og benzo. sistnevnte ble jeg avhengig av, men var kjapp til å sette opp en time til legen. han var imøtekommende og forståelsesfull, og takket være hans hjelp klarte jeg å slutte innen et år! har i dag ikke noe benzo sug, har resept på valium for panikk anfall, og bruker de bare til det de er skrevet ut for. har nå ingen avhengigheter, med mindre man regnet med mitt forhold til cannabis, da jeg vil raskt gli tilbake til min tidligere psykiske tilstand om slutter. det er jeg ærlig talt redd for.