View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Som flere har nevnt tidligere er dette er utgått poeng ettersom lisensen går over på skatteseddelen fra nyttår, men det du skriver er uansett feil, også etter de gamle reglene.

Jeg har i «alle år» betalt lisens ettersom jeg har TV med mottaker. Når jeg flyttet for ett års tid siden meldte jeg inn til NRK at jeg ikke lengre hadde mulighet til å ta inn signaler, altså at jeg ikke hadde kabel / sattelitt mottaker og ikke heller dvb-t mottaker i min TV. Jeg ble da fritatt for lisens ettersom det du betaler for er muligheten til å ta inn TV signaler, ikke at man eier en tv direkte...
Vis hele sitatet...
Det blir et utgått poeng etter nyttår da dette går over til skatteseddelen.
Per dags dato så skal den faktisk betales på normal "gammel" måte.
Nei, det er faktisk ikke feil, det er vel heller du som ikke har skjønt det helt tidligere.

Alle som har en fjernsynsmottaker skal betale lisens. Det vil si både de som eier, leier eller låner en fjernsynsmottaker. Du er selv ansvarlig for å melde fra om at du har fjernsynsmottaker i bruk.

Du må betale lisens uansett hvilken fjernsynsmottaker du har, og hvilke kanaler du velger å se på. Eksempler på lisenspliktig utstyr er TV, dekoder, tuner og pc med tv-kort.
Vis hele sitatet...
https://hjelp.nrk.no/lisens/om/