View Single Post
Hadde gått like lenge som deg på media, slutta på denne tia her. Motivasjonen var helt på bånn. Klarte ikke komme meg opp om morgenen, alt var negativt og skole var bare ork. Kjedelige lærere som snakka monotont gjennom hele timen og flere av de hadde et problem med å innse at de kunne ta feil. Skylder ikke på lærerne, men de har absolutt en del av greia å gjøre.
Fikk beskjed om at jeg like godt kunne slutte av rådgiver siden jeg hadde så mye fravær som jeg hadde.
Hadde en jobb som ekstrahjelp i en Narvesen kiosk og begynte deretter å jobbe daglig. Funka fint en stund til jeg ville finne noe nytt. Skole var rett og slett ikke et alternativ siden jeg var så sykt skolelei. (Bytta fra service og samferdsel til media, så hadde ett år på videregående ekstra).
Flytta fra Oslo og til Øvre Eiker i Buskerud, noe som endte med at jeg gikk arbeidsledig et helt år og hadde lite motivasjon i livet. Fikk butikkjobb og klarte å jobbe meg opp til assisterende daglig leder, men flytta tilbake til Oslo for å få et bedre liv og venner tilbake. Er nå arbeidsledig igjen og det er vanskelig i Oslo for en ufaglært person med 4 års erfaring fra butikkyrket.

Anbefaler deg på det sterkeste og fullføre. Om det var en ting jeg kunne forandre på så er det at jeg ville fullført skolen, selv om det ikke vil bli en media-jobb etter skolen. Men du stiller sterkere med fullført skolegang. Lykke til!