View Single Post
Jeg har ikke droppet ut av skolen før, men jeg gikk ut med svært dårlige karakterer i noen fag og gode karakterer i andre. Studieretningen jeg valgte var helt feil, derfor tok jeg ikke noe jobb innenfor feltet. Har derimot hatt 5 forskjellige jobber de siste 7årene, jobber som ikke stiller krav til høy utdannelse. Det er ingenting å trakte etter over lang tid ved mindre man er fornøyd med lange arbeidsdager, lav lønn og dårlige vilkår.

Nå i år tar jeg studiekompetanse på 1år for å komme meg vidre, og jeg priser meg lykkelig over at jeg fullførte skolen tidligere da jeg slipper unna halvparten av fagene som trengs, noe som gjør at jeg kan konsentrere meg om færre fag og gjøre det svært bra i disse. I tillegg ser det bedre ut på cv at man har fullført, uansett resultat.

Det er ikke mange arbeidsgivere lenger som ber om vitnemål fra allslags uvesentlig skolegang i forhold til jobben du søker. Derimot er det svært positivt at du har et utfylt år i cv og det kan leses som en ekstra kompetanse du har.

Mitt råd, hold ut 5 korte mnd, det kan spare deg for mye bry seinere.